دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 16:12
محمودی در گفتگو با آنا:

والیبال ایران شرایط صعود به جمع 6 تیم برتر را دارد

پیشکسوت والیبال گفت: شرایط تیم ملی والیبال به واسطه تمرینات خوب و حضور بازیکنان لژیونر برای صعود به جمع 6 تیم برتر لیگ ملت‌ها به خوبی فراهم است.
کد خبر : 385678

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد تیم ملی والیبال در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: خیلی خوشحالم که ملی‌پوشان توانستند در سه بازی نخست لیگ ملت‌های والیبال به برتری برسند. به همه بازیکنان تبریک می‌گویم و امیدوارم که این روند را ادامه دهند. البته انتظار می‌رفت که ملی‌پوشان ما در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشند. آنها چند وقت است که در تهران تمرین کرده‌اند و از طرفی چند بازیکن ایران لژیونر شده‌اند و نسبت به گذشته حرفه‌ای‌تر بازی می‌کنند.


وی ادامه داد: از طرفی برخی جوانان ما که به میدان آمدند شرایط خوبی دارند و همه اینها دست به دست هم داد تا تیم ملی در سه دیدار نخست لیگ ملت‌های والیبال مقابل ایتالیا، چین و آلمان پیروز شوند. در ادامه این رقابت‌ها ایران دو هفته میزبان است و به خوبی می‌تواند از امتیاز آن استفاده کند و در جمع 6 تیم برتر قرار بگیرد.


پیشکسوت والیبال در خصوص جوانگرایی برخی از تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: معمولاً جوانگرایی بعد از المپیک صورت می‌گیرد و اگر تیم‌ها در این رقابت‌ها با بازیکنان جوان خود به میدان می‌آیند، به معنی جوانگرایی نیست. مطمئناً آنها هم در هفته دوم و سوم به بازیکنان اصلی خود میدان می‌دهند. به خاطر اینکه برخی از تیم‌ها در لیگ اروپا حضور داشته‌اند، بازیکنان اصلی در هفته‌های نخست استراحت کردند. به‌طور حتم امسال با توجه به اینکه سال منتهی به المپیک است و تمام تیم‌ها در تلاش هستند تا سهمیه توکیو را به دست آورند، به همین خاطر از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنند تا در این مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشند.


محمودی عنوان کرد: تیم ملی امسال برخلاف 6 دوره‌ای که در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال حضور داشته شرایط صعود آن فراهم است. بنابراین بهتر بود کادر فنی به چند بازیکن اصلی استراحت می‌داد تا در ادامه لیگ با قدرت برگردند. با این‌حال با توجه به اینکه شرایط صعود برای ملی‌پوشان والیبال فراهم بود، این مسابقات می‌تواند از نظر روحی و روانی و همچنین منبع درآمد بیشتر برای فدراسیون کمک به‌سزایی باشد.


وی همچنین به نقاط قوت و ضعف تیم ملی در این سه بازی اشاره کرد و گفت: به نظرم مهم‌ترین نقطه قوت تیم در این سه بازی، آمادگی بالای ملی‌پوشان و همچنین انگیزه آنهاست. امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و حضرت‌پور که جای مرندی به عنوان لیبروی تیم بازی می‌کند، همگی از انگیزه و آمادگی بالایی برخوردار هستند و همین موضوع می‌تواند نقطه قوت آنها در ادامه رقابت‌ها باشد اما یکی از مواردی که کادر فنی باید حتماً به آن توجه کند این است که بیشتر به بازیکنان جوان میدان بدهد تا بتوانند برای رقابت‌های انتخابی المپیک و همچنین قهرمانی جهان به یک جمع‌بندی برسند.


محمودی در پایان در خصوص هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم چند تیم با بازیکنان اصلی خود به این مسابقات آمده‌اند و اکثر تیم‌ها با بازیکنان جوان در این بازی‌ها شرکت می‌کنند. به عنوان مثال در بازی هفته دوم، ایران باید مقابل برزیل به میدان برود که پاسور این تیم در حال استراحت است. دیگر تیم‌های قدرتمند مانند فرانسه و لهستان که در لیگ اروپا حضور داشتند، به بازیکنان خود استراحت داده‌اند. این بهترین فرصت است تا ملی‌پوشان ما از آن به نحو احسن استفاده کنند و بتوانند با پیروزی مقابل این تیم‌ها، خودشان را برای بازی در خاک آمریکا در مرحله فینال آماده کنند.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته