دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 14:20
دهقانی فیروزآبادی:

فضای تحقیقاتی و فناوری در دانشگاه باید یک فضای عملیاتی باشد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد به شکل عملیاتی، جهادی، حضوری و مسئله‌محور، به سمت دانشگاه فناور حرکت خواهد کرد.
کد خبر : 385657
636950723219151984.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون تخصصی پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس با موضوع تحقیقات، فناوری و نوآوری با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع برگزاری جلسه کمیسیون تخصصی پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این جلسه برای بررسی نظرات رؤسای واحدهای دانشگاه درباره آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی است که در حوزه تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است.


وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که دانش به فناوری و ثروت تبدیل نشده باشد، علم لاینفع است. علم با تبدیل به ثروت سالم می‌تواند در خدمت رفاه و پیشرفت بشریت باشد.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، از توانمندی‌های بالایی در نیروی انسانی و تجهیزات برخوردار است، گفت: این دانشگاه با پتانسیل‌های موجود، می‌تواند منشأ تحولات بزرگی در کشور باشد. ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در واقع یک نوآوری است که می‌تواند طلایه‌دار یک موفقیت بزرگ برای دانشگاه باشد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت دانشگاه فن‌آور، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه‌ها به سمت فن‌آوری حرکت کنند، نقش بسیار پررنگی در زندگی افراد جامعه خواهند داشت و تلاش در این جهت، یک وظیفه ملی، میهنی و دینی است.


وی با تأکید بر اینکه فضای تحقیقاتی و فناوری باید در دانشگاه فضایی عملیاتی باشد نه صرفاً آیین‌نامه‌ای، گفت: سعی داریم به شکل عملیاتی، جهادی، حضوری و مسئله‌محور و در قالب یک برنامه کلان، به سمت دانشگاه فناور حرکت کرده و ظرف دو سال آینده ثروت‌های دانش‌بنیان بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، دانش و فناوری را برای دانشگاه ایجاد کنیم.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه آیین‌نامه، شیوه‌نامه و بخشنامه فقط ابزاری برای بهتر کار کردن است، اظهار کرد: از هر پیشنهادی که بتواند آیین‌نامه‌ها را در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا دهد، استقبال می‌شود.


در این جلسه رؤسای واحدها به صورت ویدئوکنفرانس به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص آیین‌نامه‌های دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری پرداختند.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته