دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1398 - 02:31
قائمی در گفتگو با آنا:

استادان دانشگاه متناسب با مشکلات بخش صنعت طرح ارائه دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: استادان دانشگاه باید با مسئولان صنعت و مشکلات این حوزه آشنا شوند و متناسب با مشکلات طرح ارائه دهند.
کد خبر : 385606
636782436776100819.jpg

مرتضی قائمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با استادان دانشگاه و تأکید ایشان بر وظیفه دانشگاهیان در حل مشکلات بخش صنعت درباره راهکارهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برای حل این مشکلات اظهار کرد: برنامه‌های کلی ما این است که از حضور استادان در صنعت استفاده شود و در بازدید و ارتباط بیشتر با مسئولان صنعت با مشکلات این حوزه آشنا شوند و متناسب با آن مشکلات، طرح ارائه دهند و پایان‌نامه و مقاله بنویسند.


وی افزود: برنامه دیگر این است که با تشکیل دوره‌های مهارتی و تقویت کارگاه‌ها، مطالبی که دانشجویان در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند، کاربردی‌تر شود. برنامه‌هایی نیز متناسب با نیاز منطقه و صنعت در کارگاه‌ها، ایجاد رشته و توسعه دانشگاه لحاظ خواهد شد.



صنعت می‌تواند در جاهایی که نیاز به توسعه علمی، حرکت در مرزهای دانش و نیاز به تعامل بین‌المللی دارد با کمک دانشگاه  راحت‌تر رشد کند و بهره‌وری و وضعیت علمی خودش را بالا ببرد



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره انتظار دانشگاه از بخش صنعت گفت:‌ از بخش صنعت انتظار می‌رود که مشکلات خود را به دانشگاه عرضه کند و جاهایی که نیاز به کار، پژوهش و مطالعه از سوی دانشگاه مورد انتظار است در تعامل با دانشگاه بتواند مشکلات را حل کند.


قائمی تصریح کرد:‌ صنعت می‌تواند در جاهایی که نیاز به توسعه علمی، حرکت در مرزهای دانش و نیاز به تعامل بین‌المللی دارد با کمک دانشگاه  راحت‌تر رشد کند و بهره‌وری و وضعیت علمی خودش را بالا ببرد.


وی افزود: صنعت برای استفاده بهتر از شرایط جدید علمی دنیا، کاهش هزینه‌ها و بالابردن بهره‌وری باید با دانشگاه تعامل داشته باشد و دانشگاه نیز از این تعامل استقبال کند؛ چراکه این تعامل دوطرفه باعث رشد در صنعت و حل مشکلات می‌شود.


راه‌اندازی کلینیک ورزشی را در دست اقدام داریم


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در بخش دیگری از گفتگوی خود با آنا درباره اقدامات این واحد دانشگاهی با توجه به ابلاغ دستورالعمل راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی گفت: راه‌اندازی کلینیک ورزشی را در دست اقدام داریم که به‌زودی در سال جاری در صورت به‌وجود نیامدن مشکلات مجوز، افتتاح خواهد شد.


قائمی مطرح کرد:‌ راه‌اندازی مدارس تخصصی برای کل استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را در دست اقدام داریم که کارگاه‌های مهارت‌افزایی و دورهای مهارتی بخشی از آن خواهد بود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته