2 میلیون و 400 هزار نفر عضو جمعیت داوطلبان هلال احمر هستند
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا علیاصغر پیوندی در نشست همکاری های دوجانبه بین سازمان هلال احمر و وزارت ارتباطات و فناوری در بخش توسعه ارتباطات و فناوریهای نوین در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه گفت : جمعیت هلال احمر جمعیتی ارتباطی است و به همین دلیل باید بتواند از ارتباطات نوین استفاده کند.
وی با تأکید بر اینکه هلال احمر سازمانی امدادی است، افزود: ۵۴۹ پایگاه در سراسر کشور داریم و تلاش میکنیم خدمترسانی در خور توجهی در کارهای امدادی داشته باشیم.
مدیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه برای هماهنگی لازم باید بتوانیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم تصریح کرد: وقتی اتفاقی در یک نقطه کشور بیفتد باید به روشهای نوین ارتباطات مجهز باشیم تا بتوانیم بیشترین همکاری را داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه هلال احمر داوطلب محور است و اگر توانستیم کار خوب انجام دهیم به واسطه حضور داوطلبانی است که به مردم کمک میکنند، ادامه داد: ۲ میلیون و 400 هزار نفر عضو جمعیت داوطلبان هلال احمر هستند که در مواقع ضرورت به کمک ما میآیند.
پیوندی با بیان بر اینکه باید نگاه جدی و مؤثری به بحث ارتباطات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هلال احمر عامالمنفعه است و اگر کمک مردم نباشد نمی توانیم کار مؤثر انجام دهیم؛ به همین دلیل وجود شبکه ارتباطی مشخص برای این سازمان ضروری به نظر میرسد و باید به روز شده و با فناوری جدید همراه شود.
وی تصریح کرد: در توسعه برنامه ششم به پیشرو بودن سازمان هلال احمر اشاره شده است و باید به جد به آن بپردازیم.
مدیرکل سازمان هلال احمر کشور توضیح داد: حوادث مختلف بهترین و مؤثرترین کار آموزش همگانی است باید تلاش کنیم جمعیت هلال احمر بتواند از وسایل ارتباطی روز استفاده کند.
پیوندی خاطرنشان کرد: عواملی که مطرح شد نشان میدهد که تا چه میزان ارتباطات به روز میتواند نقش تأثیرگذاری در کاهش خطر و کمکرسانی داشته باشد زیرا برخی مواقع سامانه تلفنی پاسخگو نیست و باید گفت هیچ کسی در کشور مصون از حادثه نیست و باید در حوادث بهترین خدمترسانی را داشته باشیم.
وی گفت: ارتباطات پایگاههای هلال احمر در ۱۷ استان از سیستم آنالوگ تبدیل به دیجیتال شده که امیدواریم بتوانیم آن را به تمام استانهای کشور تسری دهیم.
انتهای پیام/۴۰۸۷/
انتهای پیام/