دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 12:57
وزیر ارتباطات:

تمامی زیرساخت‌های ارتباطی در سیل اخیر از بین رفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در سیل اخیر از دسترس خارج شد و تمامی امکانات و تجهیزات در استان‌های سیل‌زده خصوصاً لرستان از بین رفت.
کد خبر : 385592
صدای-طنین-ایرانیان-بزودی-در-فضا-مخابره-خواهد-شد-آزادسازی-داده-های-فضایی-به-شکوفایی-اقتصادی-منجر-می-شود-جوانان-ما-می-گویند-دوره-اقتصاد-انحصاری-تمام-شده-بگذارید-با-خلاقیت-اقتصاد-انفجاری-ایجاد-کنیم.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در نشست همکاری‌های دوجانبه جمعیت هلال احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری‌های نوین در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه گفت: بحران و حوادث از مسائلی است که باید با آنها زندگی کنیم. هر زمانی امکان وقوع حادثه وجود دارد اما آنچه مهم است، مدیریت برای کاهش صدمات و خسارات این حوادث است.


وی افزود: حوادث باید مورد بررسی قرار گیرد و باید ببینیم که چطور می‌توانیم سرعت امدادرسانی را بهبود دهیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: نکته مهم این است که نیاز به یک سیستم اعلام هشدار وجود دارد و این سیستم توانست کمک زیادی در حوادث سیل اخیر در تهران انجام داد.


جهرمی افزود: متأسفانه زیرساخت‌های ارتباطی در سیل اخیر از دسترس خارج شد و تمامی امکانات و تجهیزات در استان‌های سیل‌زده خصوصاً لرستان از بین رفت.


وی اضافه کرد: شب حادثه پلدختر شب سختی بود که هیچ راه ارتباط با مردم و مسئولان وجود نداشت و بالاخره توانستیم با ایجاد شبکه رومینگ اولین ارتباط را در ساعت یک بامداد برقرار کنیم.


جهرمی با تأکید بر اینکه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی توانستیم با افراد حادثه‌دیده در پلدختر ارتباط برقرار کنیم، ادامه داد: در این ماجرا متوجه شدیم جمعیت هلال احمر به عنوان سازمان امدادرسان از زیرساخت ارتباطی خوبی برخوردار نیست و شبکه‌ای که امروز رونمایی شد حاصل فعالیت‌هایی است که باید سازمان هلال احمر از آن برخوردار می‌شد.


وی تصریح کرد: در این راستا توانستیم 430 پایگاه امدادی را روی شبکه ملی اطلاعات برقرار کنیم و زیرساخت‌های ارتباطی 17 استان را از آنالوگ به دیجیتال تغییر دهیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: کسی که در حال امدادرسانی است باید بتواند با ارتباطات درست، زمینه کمک‌رسانی را فراهم کند.


جهرمی تصریح کرد: کد #112* می‌تواند هم به کمک‌های امدادی و هم به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازد.


وی با توضیح اینکه ساعات اولیه امداد و نجات ساعات طلایی است، خاطرنشان کرد: امروز وزارت ارتباطات تلاش کرده تا با کمک اپراتورها، اطلاعاتی را به این مناطق برساند. به همین جهت پروژه بالن‌ها را کلید زده است. علاوه بر این پروژه دکل‌های بادی نیز در دستور کارمان قرار دارد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با کمک هلال احمر تصمیم داریم سه مانور انجام دهیم که تا پایان سال به یک پروتکل استاندارد برسیم تا در زمان حادثه در ساعات اولیه بتوانیم آن را مدیریت کنیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته