دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 12:36
محمدباقر حکیم در گفتگو با آنا:

دانشجویان عراقی و استارت‌آپ‌های ایرانی همکاری نزدیکی دارند

مسئول روابط‌عمومی رایزنی فرهنگی عراق در ایران گفت: همکاری بسیار نزدیکی بین دانشجویان عراقی و شرکت‌های نوآور، دانش‌بنیان و استارت‌آپ ایرانی شکل خواهد گرفت.
کد خبر : 385587
636728021777417624_B_lg.jpg

محمدباقر حکیم در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران در رابطه با اقدامات مشترک دانشگاهی بین دو کشور ایران و عراق گفت: در یک‌ساله اخیر روابط علمی، فرهنگی و آکادمیک بین دو کشور ایران و عراق واقعاً جهش چشمگیری داشته است. ازجمله برجسته‌ترین برنامه‌ها و برجسته‌ترین فعالیت‌هایی که باید از آن نام برد می‌‌توان به افزایش تقریباً 2 هزار دانشجوی عراقی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.


وی تصریح کرد: در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از جانب دانشجویان عراقی جهت تحصیل در ایران مواجه شدیم. از دستاوردهای خوب علمی و دانشگاهی بین دو کشور ایران و عراق این بود که ما شاهد حضور وزیر علوم جمهوری عراق و امضای توافق‌نامه همکاری استراتژیک برای چهار سال آینده بین دو کشور بودیم. در راستای این توافق‌نامه تعداد قابل‌توجهی از فعالیت‌ها و پژوهش‌های علمی و دانشگاهی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و بورس‌های تحصیلی بین دو کشور انجام خواهد شد.


مسئول روابط عمومی رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های مشترک بین دو کشور نیز می‌‌توان به مشارکت رایزن‌های فرهنگی جمهوری عراق در برنامه‌های فرهنگی و شرکت در برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران مانند نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد که چندی پیش در مصلای تهران برگزار شد.


حکیم افزود: همچنین در مراسم اربعین با شعار «حُبُّ الحُسَین یَجمَعُنا؛ یعنی همانا عشق به حسین (ع) ما را دور هم جمع می‌کند» به وحدت و برادری جدایی‌ناپذیر بین مردم ایران و عراق تأکید کردیم. ما واقعاً روزبه‌روز شاهد افزایش ارتباطات علمی فرهنگی آکادمیک بین دو کشور هستیم در روزهای اخیر نیز شاهد برنامه‌هایی از طرف شورای همکاری علمی ریاست جمهوری اسلامی ایران بودیم که این شورا در حال ارتباط بین استارت‌آپ‌های ایرانی و دانشجویان عراقی هست و قرار است همکاری بسیار نزدیکی بین دانشجویان عراقی و شرکت‌های نوآور، دانش‌بنیان و استارت‌آپ ایرانی شکل بگیرد.


لازم به ذکر است مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران دیشب در تالار انصارالحسین(ع) تهران با حضور سفیر عراق و همچنین رایزن فرهنگی عراق در ایران برگزار شد و طی این مراسم از دانشجویان نخبه عراقی تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/4107/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته