دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 13:00
سفیر عراق در گفتگو با آنا:

همکاری‌های دانشگاهی عراق با ایران افزایش خواهد یافت

سفیر جمهوری عراق در ایران تأکید کرد: از وزارت علوم عالی عراق دانشجوها را ترغیب می‌کنیم که برای تحصیل به ایران بیایند و این روند افزایشی ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر : 385561
636937888926362575_md.jpg

سعد جواد قندیل در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران در رابطه با روابط دوستانه بین دو کشور ایران و عراق در زمینه فعالیت‌های دانشگاهی گفت: ما بیشترین رابطه‌ را با جمهوری اسلامی ایران داریم و بیشترین همکاری‌هایی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، در حوزه دانشگاهی است که دراین‌باره  می‌‌توان به افزایش سقف اعزام دانشجویان عراقی به کشور ایران اشاره کرد.


وی تصریح کرد: به بسیاری از دانشجویان با حساب حکومت عراق بورسیه تحصیلی برای اعزام به کشورهای مختلف اهدا می‌شود که از جمله بهترین فرصت‌ها می‌توان به بورس‌های خاص تحصیلی در کشور جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. این بورس‌های تحصیلی متعدد بوده و برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف ایران و در مقاطع مختلف تحصیلی مانند لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری است.


سفیر عراق در ایران در رابطه با افزایش دوهزارنفری دانشجویان عراقی در یک‌ سال اخیر در کشور ایران خاطرنشان کرد: از وزارت علوم عالی عراق دانشجوها را ترغیب می‌کنیم که برای تحصیل به کشور ایران بیایند و ان‌شاءالله این روند افزایشی ادامه پیدا کند و دولت عراق هم برای استمرار این حرکت برنامه‌هایی را برای سال آینده در دست اقدام دارد.


لازم به ذکر است مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران دیشب در تالار انصارالحسین(ع) تهران با حضور سفیر عراق و همچنین رایزن فرهنگی عراق در ایران برگزار شد و طی این مراسم از دانشجویان نخبه عراقی تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/4107/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته