دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 15:52
بر اساس گزارش پزشکی قانونی؛

دریا در سال گذشته 178 نفر را به کام مرگ کشید

بر اساس اعلام سازمان پزشک قانونی کشور، در سال گذشته ۱۷۸ نفر در دریا جان باختند که ۱۵۶ نفر از آنان در مناطق خارج طرح محدوده مجاز جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : 385399

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته ۹۳۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن (سال 96) که آمار تلفات غرق‌شدگی یک‌هزار و ۲۶ نفر بود، ۸.۹ درصد کاهش یافته است؛ همچنین در سال 97 از کل تلفات غرق‌شدگی ۱۳۵ نفر زن و ۸۰۰ نفر مرد بودند.


بیشترین تلفات غرق‌شدگی در استان خوزستان


بر اساس آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته مربوط به استان خوزستان است. در این مدت ۱۱۸ نفر (۱۰۲ مرد و ۱۶ زن) در این استان بر اثر غرقشدگی جان خود را از دست دادند.


پس از آن استان‌های مازندران با ۹۹ (۹۱ مرد و ۸ زن) و گیلان با ۸۵ فوتی (۷۵ مرد و ۱۰زن) در رتبه‌های بعدی بیشترین تلفات غرق‌شدگی قرار دارند.


بیشترین آمار تلفات مربوط به رودخانه است


بر اساس این گزارش مطابق هر سال بیشترین آمار تلفات غرق‌‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها است، به نحوی که ۲۵۰ نفر از کل متوفیات غرق‌شدگی سال گذشته (۹۳۵ نفر) در رودخانه‌ها جان باختند.


از این جان‌باختگان ۲۱۷ نفر مرد و ۳۳ نفر زن بودند. تعداد افراد فوت‌شده بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با کاهش 12.9 درصدی مواجه بوده و از ۲۸۷ فوتی در سال ۹۶ به ۲۵۰ فوتی در سال ۹۷ رسیده است.


مرگ ۱۷۸ نفر در دریا


بعد از رودخانه‌ها، دریا بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را دارد. در سال گذشته ۱۷۸ نفر در دریا جان باختند که ۱۵۶ نفر از آنان در مناطق خارج طرح محدوده مجاز جان خود را از دست داده‌اند.


بعد از دریا به ترتیب استخر کشاورزی با ۱۰۴، دریاچه مصنوعی و سد با ۹8، استخر شنا با ۸۳، کانال با ۷۷، چاه با ۳۸، حوض و حوضچه با ۳۷ و دریاچه طبیعی با ۱۳ فوتی بیشترین تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند؛ همچنین بر اساس آمارها ۵۷ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی فوت کرده‌اند.


مرداد بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را دارد


از آنجا که عمده تلفات غرق‌شدگی در فصل تابستان اتفاق می‌افتد در سال گذشته نیز بیشترین آمار تلفات در فصل تابستان و مرداد ماه (۱۵۱ نفر) به ثبت رسیده است؛ همچنین کمترین آمار تلفات غرق‌شدگی نیز با ۳۹ نفر مربوط به اسفند ماه سال گذشته است.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته