دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 15:36
روحانی در دیدار مهرالدین:

باید تلاش کنیم مناسبات ایران و تاجیکستان گسترش یابد

رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان تأکید کرد: باید مناسبات بین دو کشور در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها گسترش یابد.
کد خبر : 385388
155937430157483800.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در دیدار سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ثبات، امنیت کامل، تعالی و پیشرفت تاجیکستان و تقویت روابط و همکاری‌های فی‌مابین است، اظهار کرد: آمادگی داریم تا با ارائه خدمات فنی مهندسی و انتقال تجربیات در اجرای پروژه‌های تاجیکستان مشارکت بیشتر داشته باشیم و این موجب افتخار شرکت‌ها و بخش خصوصی ایرانی است که بهترین فعالیت‌ها و خدمات را در کشورهای دوست ارائه دهند.


وی توسعه بندر چابهار را در ترانزیت کالا در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایران می‌تواند امن‌ترین و بهترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد.


رئیس جمهور با بیان اینکه امروز منطقه در شرایطی خاص قرار داشته و با تروریسم و مداخلات خارجی مواجه است، عنوان کرد: امروز که تروریست‌ها از عراق و سوریه خارج شده‌اند، جای نگرانی وجود دارد که بخواهند در منطقه آسیای میانه و قفقاز فعال شوند، از این‌رو ایران و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود را در مسیر مبارزه با تروریسم نیز بیش از پیش گسترش دهند.


روحانی با بیان اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی، ادبی، اعتقادی و زبان مشترک، پیوستگی زیادی با هم دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا مناسبات تهران دوشنبه در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها بیش از پیش گسترش یابد.


انتهای پیام/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته