دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 10:47

وال استریت ژورنال: ایران می‌تواند منبع تامین گاز اتحادیه اروپا شود

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشت کمیسیون اروپا معتقد است به‌دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، ایران می‌تواند در ۱۵ سال آینده به یکی از منابع اصلی تامین گاز اتحادیه و کاهش وابستگی آن به گاز روسیه تبدیل شود.
کد خبر : 38524

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: یک مقام اروپایی و نماینده یکی از شرکت‌های انرژی اتحادیه اروپا گفت که کمیسیون اروپا اکنون معتقد است که این اتحادیه می‌تواند تا سال 2030 میلادی، سالیانه در حدود 25 تا 35 میلیارد متر مکعب گاز از ایران وارد کند.


براساس این گزارش، این میزان گاز وارداتی، ایران را در سطح گازی که در حال حاضر از شمال آفریقا خریداری می‌شود، قرار می‌دهد. در این حال، واردات این مقدار گاز به اتحادیه اروپا، در برابر روسیه استقلال بیشتری در تامین انرژی می‌دهد.


در حال حاضر روسیه، سالیانه، تا 130 میلیارد متر مکعب گاز به اعضای اتحادیه اروپا صادر می‌کند. اروپایی‌ها به‌دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در 23 تیر، قصد دارند به افزایش واردات گاز از ایران اقدام کنند.


«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «آنگلا مرکل» ‌صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه گذشته در سرمقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست»، علاوه بر حمایت از توافق هسته‌ای، از کنگره آمریکا خواستند از آن حمایت کند.


«وال‌استریت ژورنال» نوشت: «میگوئل آریاس کانیه‌ته» مسئول ارشد امور منطقه‌ای اتحادیه اروپا در آغاز ماه جاری میلادی با نمایندگان غول‌های بزرگ انرژی اروپا از جمله «شل»، «توتال» و «استات‌اویل» دیدار و درباره ظرفیت‌های احتمالی ایران با آن‌ها گفت‌وگو کرد.


آمارهای رسمی ایران که در گزارش‌های بین‌المللی تائید شده‌اند، می‌گویند این کشور 158 میلیارد بشکه نفت خام و 34 تریلیون متر مکعب ذخایر گازی دارد که خود این میزان گاز برابر است با بیش از 240 میلیارد بشکه نفت خام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته