دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پای اتحادیه اروپا به تحریم هوآوی باز شد

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحریم هوآوی، کفت: چنانچه اتحادیه اروپا به این تحریم پایبند نباشد با اقدامات متقابل آمریکا روبرو خواهد شد.
کد خبر : 385195
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از رویترز، امروز (جمعه) آمریکا فشار بر متحدان غربی خود را در استفاده از شبکه‌های ارتباطی نسل سوم افزایش داد و از آن‌ها خواست که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خود از شرکت چینی هوآوی استفاده نکنند.


وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست با همتای آلمانی خود دراین‌باره تأکید کرد: مجوز کار به هوآوی بر روی زیرساخت‌های مخابراتی اروپا، موجب قطع دسترسی به شبکه داده‌های اطلاعاتی مهم در آمریکا خواهد شد.


وی بر پافشاری آمریکا در قطع همکاری انگلیس و ایتالیا با شرکت هوآوی نیز تأکید کرد و افزود هرچند تصمیم برای همکاری هر کشور به مصالح خودش مربوط می‌شود ولی در این مورد آمریکا نیز مورد تهدید از سوی اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت؛ ما نیز با جداسازی شبکه‌های مهم خود، راه  نفوذ به شبکه‌های حیاتی آمریکا را خواهیم بست.


به گزارش آنا، کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا)  قبلاً اعلام کرده است که کشورهای اروپایی برای مقابله با ریسک‌های احتمالی استفاده از فناوری نسل پنجم ساخت هوآوی، تبادل اطلاعات و داده‌های خود را بیشتر خواهند کرد اما درخواست آمریکا برای تحریم هوآوی را نخواهند پذیرفت.


انتهای پیام/4129/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته