دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1398 - 18:01
ابوشریف:

معادله کلی این است که می‌خواهند صهیونیست‌ها قدرت اول منطقه باشند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مشکل اصلی امروز منطقه رژیم صهیونیستی است و معادله کلی این است که این رژیم در منطقه قوی و سایرین از آن ضعیف‌تر باشند.
کد خبر : 385055
4bmy1782c3fd11rvio_800C450.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان گروه‌های مقاومت روز گذشته میهمان ضیافت افطار حزب موتلفه اسلامی بودند.


در این مراسم که با حضور دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه برگزار شد، «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه ما قربانیان زیادی برای سازش‌هایی که به دست اعراب و به رهبری آمریکا، انگلیس و فرانسه رخ داده است، گفت: وقتی پیمان اسلو امضا شد، من از اولین افرادی بودم که با آن مخالفت کردم.


وی افزود: زمان امضای این پیمان یکصد هزار شهرک‌نشین داشتیم و الان ۲۴۰ هزار شهرک‌نشین داریم. آن‌ها می‌خواهند اسرائیل بزرگ را با کل فلسطین، نیمی از سینا و بخش‌هایی از لبنان، سوریه، اردن و حتی ثلث عربستان ایجاد کنند.


سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه انقلاب ایران چهره تاریخ را تغییر داد، گفت: آن‌ها با هویت شما مشکل دارند بنابراین بهانه می‌گیرند که شما می‌خواهید بمب اتم تولید کنید. اگر ۱۰ کشور اسلامی دور یک میز بنشینند مشکل فلسطین حل خواهد شد؛ امروز اخبار خوبی از اتحاد همه فلسطینی‌ها در مخالفت با اجلاس بحرین وجود دارد. سوریه بیش از یکصد سال است که به فلسطین کمک می‌کند و به همین خاطر سوریه را باید مورد هجوم قرار دهند.


در ادامه این نشست کاردار سوریه در تهران با گرامیداشت مقام شهدای ایران در جنگ سوریه و تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای کمک به ملت و دولت سوریه تصریح کرد: جنگ سوریه ارتباط زیادی با مسئله فلسطین دارد.


وی افزود: راه‌حل موضوع فلسطین، اتحاد همه ملت‌های اسلامی و عربی است اما می‌بینیم که در هر کشوری مشکلی ساخته‌اند و تفرقه انداخته‌اند. نمی‌خواهند ما در سوریه متحد باشیم، به همین دلیل است که قصد دارند ادلب را از سوریه جدا کنند.


ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این نشست کل امت اسلامی را هدف طرح‌ها و حملات استعماری و استکباری دانست و گفت: دو گزینه پیش روی جهان اسلام قرار دارد یک اینکه بپذیریم در کاخ سفید برایمان تصمیم گرفته شود و دو اینکه در مقابل آمریکا مقاومت کنیم.


وی مشکل اصلی امروز منطقه را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: معادله کلی این است که این رژیم در منطقه قوی و سایرین از آن ضعیف‌تر باشند.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته