دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1398 - 08:20
لیگ ملت‌های والیبال؛

بلندقامتان ایران به دنبال طلسم‌شکنی؛ مردان لاجوردی تسلیم می‌شوند؟

تیم ملی والیبال ایران در نخستین حضورش در لیگ ملت‌های والیبال امروز در حالی به مصاف ایتالیا می‌رود که در اندیشه طلسم‌شکنی است.
کد خبر : 385016

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، لیگ ملت‌های والیبال از امروز آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست این رقابت‌ها با تیم‌‌های ایتالیا، چین و آلمان بازی می‌کند. 


ایتالیا بدون ستاره‌ها


ظهر امروز ملی‌پوشان والیبال ساعت 12:30 دقیقه مقابل لاجوردی‌های قرار می‌گیرند. نکته قابل توجه این است که چهره‌های شاخص تیم ایتالیا از جمله زایتسف و خوان تورنا در این بازی حضور ندارند و این موضوع می‌تواند نقطه قوت برای بلندقامتان ایران باشد و از این فرصت طلایی به سود خود استفاده کنند.


لاجوردی‌ها تیم قدرتمند جهان والیبال


ایتالیا یکی از تیم‌های قدرتمند والیبال جهان به حساب می‌آید، این تیم در حال حاضر در جایگاه سوم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد و در المپیک 2016 ریو هم با مدال نقره از این آوردگاه مهم به کار خود پایان داد. البته امسال سرمربی تیم ایتالیا در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال دست به جوانگرایی زد و این تیم با بازیکنان جوان به میدان می‌آید. این تیم سه مدال نقره و سه مدال برنز المپیک، همچنین سه مدال طلا و یک نقره در رقابت‌های قهرمانی جهان، یک طلا و سه نقره و چهار برنز در مسابقات جام جهانی و همچنین هشت مدال طلا، سه نقره و چهار برنز در مسابقات لیگ جهانی به دست آورده است.


بلندقامتان ایران به دنبال جبران شکست


سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمد جواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، مرتضی شریفی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور ۱۴ بازیکن ایگور کولاکوویچ برای هفته ابتدایی مسابقات خواهند بود. تیم ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل ایتالیا مغلوب شد و به طور حتم شاگردان کولاکوویچ امسال تلاش می‌کنند تا شکست سال گذشته خود را مقابل این تیم برطرف کنند. با توجه به اینکه چهار ملی‌پوش ایران هم امسال در لیگ ایتالیا لژیونر شدند این بازی جذابیت دو چندانی خواهد داشت. 


تاریخچه رؤیارویی ایران و ایتالیا


دو تیم ایران و ایتالیا تاکنون 20 بار به مصاف هم رفتند و بلندقامتان ایران موفق شدند 6 بار لاجوری‌ها را شکست دهند. همانطور که گفته شد سال گذشته ایران مقابل ایتالیا به شدت ضعیف کار کرد و در هر سه ست متوالی مغلوب شد. دوران اوج طلایی والیبال ایران مقابل تیم ایتالیا به سال 2013 و 2014 برمی‌گردد که در این دو سال این دو تیم 9 بار مقابل هم قرار گرفتند و از این تعداد، پنج بار تیم ایتالیا مقابل ایران شکست خورد. حالا در شروع دوباره لیگ ملت‌ها، این بار بلندقامتان ایران به دنبال پیروزی در نخستین مسابقه خود هستند.


طلسم شکنی در انتظار بلندقامتان


از حضور تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال 6 دوره می‌گذرد و تاکنون ایران موفق نشده که در گام نخست حضورش در این مسابقات با پیروزی شروع کرده باشد. حالا با توجه به بازیکنان جوانی که در ترکیب تیم ایتالیا قرار دارد و از طرفی حضور چهار لژیونر ایران در تیم ایتالیا که به خوبی بازیکنان این تیم را می‌شناسند، همه منتظر هستند تا ایران بالاخره طلسم شکست را در گام نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بشکند و این بار پیروز میدان شود. 


برنامه دیدارهای ایران در هفته نخست مسابقات لیگ ملت‌ها:


جمعه ۱۰ خرداد: ایران – ایتالیا، ساعت ۱۲:۳۰


شنبه ۱۱ خرداد: ایران – چین، ساعت ۱۶:۳۰


 یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران- آلمان، ساعت ۱۲:۳۰


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته