دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1398 - 15:58
دکتر ولایتی:

مقاومت، بهترین و تنها گزینه برای حل بحران فلسطین است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد: گزینه مقاومت بهترین و تنها راه‌ برای حل بحران فلسطین است.
کد خبر : 385014
_MID3451.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مجمع جهانی بیداری اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس در پیامی تأکید کرد: گزینه مقاومت به‌عنوان بهترین و تنها راه برای حل بحران فلسطین است.


در این پیام آمده است: پس از گذشت 40 سال از ابتکار راهبردی، تفکر و دوراندیشی امام خمینی (ره) در نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان «روز جهانی قدس» و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، هم‌گرایی امت مسلمان اسلام و جبهه مقاومت، قدرتمندتر از همیشه در نابودی رژیم صهیونیستی با همدیگر هم‌صدا شده‌اند.


این پیام می‌افزاید: فلسطین به‌عنوان موضوع نخست جهان اسلام با تأکید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بر وحدت امت اسلامی با هدف مقابله با زورگویان نظام سلطه در اوضاعی مطرح شد که خط بطلان بر همه الگوهای مبارزاتی قرن بیستم کشید و روش مبارزاتی جدیدی را در پیش روی ملت فلسطین با ماهیت و جوهره اسلامی و انقلابی قرار داد و موازنه قدرت را که در نیمه دوم قرن بیستم به نفع رژیم صهیونیستی بود، با اتخاذ رویکرد جدید در کوتاه‌مدت به نفع جهان اسلام تغییر داد.


دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد: تأثیر عمیق این رویکرد بر ملت‌های مسلمان و مظلوم فلسطین، لبنان و ... به خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، شکست در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، هشت‌روزه و 51 روزه و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در آغاز ماه مبارک رمضان سال جاری منجر شد و گواه تغییر موازنه قدرت میان دو جبهه مقاومت اسلامی و جبهه استکبار، صهیونیسم و ارتجاع عرب است که بارقه‌های نصرت الهی را برای ملت‌های مظلوم منطقه به ارمغان آورد و روح اعتمادبه‌نفس را در میان مسلمانان ارتقا بخشید.


ولایتی گفت: همه این تحولات، نظام سلطه به رهبری آمریکا را به چالش کشیده است و با روی کار آمدن رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده، به‌طور بی‌سابقه‌ای دست به حمایت همه‌جانبه و بی‌چون‌وچرا از رژیم صهیونیستی زده‌اند و از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به حاشیه راندن روند سازش و مذاکرات صلح تشکیلات حکومت خودگردان فلسطین با دشمن صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف، طرح موسوم به معامله قرن، به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به‌عنوان بخشی از خاک صهیونیستی، تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تقویت روزافزون گنبد آهنین، پشتیبانی و حمایت‌های مالی، لجستیکی و تسلیحاتی و حمایت‌های سیاسی و بین‌المللی از رژیم صهیونیستی به همراه جبهه عبری، عربی و غربی علیه آرمان فلسطین و ... است که تحولات فلسطین را وارد مرحله جدیدی کرده است.


وی افزود: راهبرد وحدت امت اسلامی برای تعیین نخستین اولویت جهان اسلام با اتخاذ رویکرد مقاومت در سال‌های اخیر روزبه‌روز موجب تضعیف رژیم غاصب صهیونیستی شده است و هرچه این روند جلوتر می‌رود حاشیه امنیت این رژیم را ضعیف‌تر می‌کند و در مقابل موجب تقویت روزافزون جبهه مقاومت می‌شود. پس از گذشت چهار دهه از انتخاب گزینه مقاومت، این رویکرد به‌عنوان بهترین و تنهاترین راه‌حل برای بحران فلسطین قلمداد می‌شود.


در پایان این بیانیه آمده است: مجمع جهانی بیداری اسلامی با حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، از همه امت اسلامی، آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان دعوت می‌کند برای ناکام گذاردن اهداف، سیاست‌ها و راهبرد ظالمانه و یک‌جانبه‌گرایانه صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی با حضور میلیونی و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس مشارکت فعال داشته باشند و حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین را اعلام کنند.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته