دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 09:52
به همت واحد شهر مجلسی و با حضور معاون بهره‌برداری و تولید شرکت ذوب آهن اصفهان

نخستین تور علمی تخصصی صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

برای نخستین بار در کشور تور تخصصی دو روزه صنعت ویژه اعضای هیات علمی رشته برق از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی با هدف آشنا کردن اعضای هیات علمی با ظرفیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
کد خبر : 38497

سرپرست واحد مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: پیرو بخشنامه صادرشده از سوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاع‌رسانی جزئیات برگزاری تورهای علمی تخصصی به محوریت واحد شهر مجلسی و با همکاری مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان تور دو روزه صنعت برگزار شد.


دکتر فرید نعیمی در حاشیه برگزاری نخستین تور صنعت با تشکر از حمایت‌های دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر ثمری مدیر کل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، با توجه به تعامل مطلوب و زحمات مسئولان ذوب آهن اصفهان، گفت: پیشنهاد برگزاری دومین تور تخصصی مکانیک و مواد از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به مرکز تحقیقات واحد شهر مجلسی داده شده است که پس از بررسی‌های کارشناسی زمان برگزاری دومین مرحله این طرح با هماهنگی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی به همه واحد های دانشگاهی اعلام می‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات پیشرفته و دبیر اجرایی تور صنعت نیز درباره جزییات طرح به آنا گفت: تقاضاهای متعددی برای شرکت در نخستین دوره تور علمی تخصصی دریافت شد که با در نظر گرفتن محدودیت‌های اعلام شده از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان و لحاظ تخصص‌های مرتبط، در برنامه‌ریزی به عمل آمده تعداد 11 نفر از واجدان شرایط فراخوان و با همکاری واحد تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن از شبکه برق رسانی، بخش دیسپاچر برق، خط آگلومراسیون و خط تولید بازدید کردند.


دکتر حسن غفوری، اعضای شرکت‌کننده را از واحدهای رامهرمز ،بیجار، ایلخچی، هیدج و مجلسی برشمرد و ارائه پنل‌های تخصصی بین کارشناسان شرکت ذوب آهن و اعضای شرکت‌کننده را از دیگر برنامه‌های تور تخصصی عنوان کرد.


وی همچنین با توجه به سیاست‌های کلان سازمان مرکزی به منظور درآمدزایی به اهداف اصلی برگزاری تورهای تخصصی توجه و این حرکت را مقدمه‌ای برای مشارکت استادان دانشگاه آزاد اسلامی در انجام طرح‌های برون دانشگاهی برشمرد.


دبیر اجرایی تور پیشنهادات پروژه‌های برون دانشگاهی، پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مطرح شده در نشست تخصصی صنعت و دانشگاه این برنامه را حدود 10 عنوان اعلام و ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن این طرح‌ها گامی موثر در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه برداشته شود .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته