دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1398 - 10:43
مصلی‌نژاد مطرح کرد:

رسالت دانشگاه آزاد سپیدان برای اجرایی‌کردن بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان، رسالت دانشگاه آزاد سپیدان برای اجرایی‌کردن بیانیه گام دوم انقلاباسلامی را تشریح کرد.
کد خبر : 384931
IMG_20190529_190602.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سپیدان، عصر چهارشنبه نشست هم‌اندیشی استادان بسیجی دانشگاه‌های شهرستان سپیدان به میزبانی بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با قرائت دعای توسل در تفرجگاه چله‌گاه برگزار شد.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در این نشست به تشریح برنامه‌های آینده بسیج اساتید این واحد دانشگاهی پرداخت.


احمد مصلی‌نژاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری درباره مسئولیت دانشگاه در عملیاتی‌کردن این بیانیه، تولید، محتوا، تحقیق و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان توضیحاتی ارائه کرد.


وی در ادامه با برشمردن 40 مورد مشکل ادارات و نهادهای شهرستان سپیدان که قبلاً با همکاری فرمانداری شهرستان جمع‌آوری و بررسی شده بود از استادان بسیجی خواست که با کارهای علمی و تحقیقاتی درصدد رفع این مشکلات برآیند.


فرماندار شهرستان سپیدان نیز در این نشست با برشمردن قابلیت‌های بالقوه سپیدان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری بیان کرد: شهرستان سپیدان رتبه سوم صنایع، رتبه نخست گردشگری در استان فارس و جنوب کشور و رتبه نخست کشاورزی در بسیاری از شاخصه‌ها از جمله کشت گلخانه‌ای، شیلات، تولید مرغ و تخم‌مرغ  را در استان فارس به خود اختصاص داده است.


جمال جوادی جهرمی تصریح کرد: در طول چهار دهه استقرار جمهوری اسلامی، در همه زمینه‌ها فعالیت‌های خوبی انجام گرفته؛ اما هنوز جای کار وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.


وی یادآور شد: رویکرد مدیران شهرستان سپیدان مبتنی بر برنامه‌محوری در استفاده از ظرفیت خوب استادان دانشگاه‌ها به‌عنوان صاحب‌نظران و نیروی متحرکه کشور، در خط مقدم  پیشبرد برنامه‌های شهرستان و کشور در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌محور است.


فرماندار شهرستان سپیدان متذکر شد: سهم شهرستان سپیدان در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان با وجود پتانسیل‌های علمی و موقعیتی خوب به لحاظ وجود دانشگاه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مرکز دو استان ناچیز بوده که این حلقه مفقوده را باید در حوزه دانشگاه‌ها یافت و مدیریت کرد.


جوادی جهرمی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به‌خصوص مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در پیگیری مشکلات شهرستان سپیدان و برگزاری این نشست تخصصی تأکید کرد: این‌گونه نشست‌ها باید در فواصل زمانی منظم برگزار و پیوند دولت و دانشگاه‌ها محکم‌تر شود.


وی در پایان بر لزوم حرفه‌آموزی و مهارت‌پروری در دانشگاه‌ها کنار درس‌های تئوری تأکید کرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته