دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته مدیریت ریسک در واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته مدیریت ریسک در دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد خبر داد و گفت: این رشته برای نخستین بار در کشور و در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر : 38489

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجید عباسپور در حاشیه امضا تفاهم‌نامه با پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند، گفت: اکنون حدود 40 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 75 درصد آن را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل داده‌اند.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افزود: از اوایل مهر سال جاری با افتتاح پروژه‌های عمرانی جدید و ایجاد فضای مناسب می‌توان اقدام به گسترش برخی از رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در این واحد دانشگاهی کرد.


عباسپور به راه‌اندازی پروژه‌های زیست محیطی همچون حمل و نقل هوایی– کابلی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: فضاهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی جدید کمک بزرگی به منسجم‌تر شدن مجموعه علمی واحد علوم و تحقیقات خواهد کرد.


وی از ظرفیت‌های تحقیقاتی همچون آزمایشگاه‌های علمی و تخصصی این واحد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 94-95 با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی جدید بر ظرفیت‌های تحقیقاتی واحد از جمله دانشکده محیط زیست و انرژی افزوده شده است.


رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: با وجود بیش از 4 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشکده محیط زیست و انرژی می‌توان به روند تحقیقات زیست محیطی توان بیشتری بخشید.


عباسپور با توجه به برخی فعالیت‌های علمی این دانشکده در رابطه با سوانح طبیعی، ادامه داد: تاکنون نرم‌افزارهای گوناگونی مرتبط با پیش‌بینی و مدیریت سوانح طبیعی به صورت پروژه‌های تحقیقاتی در این دانشکده طراحی و آماده اجرا شده است.


به گفته وی متخصصان و محققان دانشکده محیط زیست و انرژی در سال گذشته در کنفرانسی که در دانشگاه آتلانتای امریکا برگزار شد با مقالات و کارهای تحقیقاتی در حوزه شهرهای تاب‌آور Resilient cities حضور فعال داشته‌اند.


رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی نیز در این مراسم به معرفی این پژوهشکده پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مجموعه واحد علوم و تحقیقات بر آن شدیم تا تعامل بیشتری را با این مجموعه بزرگ در قالب تفاهم‌نامه برقرار کنیم.


سید عباس جزایری ادامه داد: امیدوارم با این تفاهم‌نامه همکاری، قدم‌های با ارزش و مثبتی را در راستای کمک به رفع مسائل کشور در حوزه سوانح طبیعی برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته