دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 09:32

نوجوان افغان در نشست عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد

دفتر نمایندگی سازمان نجات کودکان (Save the Children) در افغانستان اعلام کرد که سال جاری نوجوانی افغان به نمایندگی از کودکان و نوجوانان افغانستان، در نشست عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.
کد خبر : 38485

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، دفتر سازمان نجات کودکان در افغانستان در اطلاعیه کوتاهی که روز گذشته (یکشنبه) به زبان انگلیسی بر روی صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد، گفت: «سمیر» نوجوان افغان در دو ماه گذشته به ولایت‌های مختلف افغانستان سفر کرده است و در دیدار با کودکان و نوجوانان این ولایات، از آرزوها و رویاهای آن‌ها آگاه شده است.


براساس این گزارش، این دفتر همچنین اعلام کرد: «سمیر» هفته گذشته با «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری و «رولا غنی» بانوی نخست افغانستان دیدار کرد و از «غنی» خواست تا در اجلاس آتی سازمان ملل متحد، موضوع وضعیت کودکان را در اولویت سخنان و رایزنی‌های خود قرار دهد.


«زبیده اکبر» سخنگوی دفتر نجات کودکان در افغانستان گفت: قرار است «سمیر» در روزهای آینده با حضور در رسانه‌های محلی افغانستان درباره پیامی که به نمایندگی از کودکان و نوجوانان افغان به نشست عمومی سازمان ملل خواهد برد، صحبت کند.


کودکان افغان با مشکلات متعددی مواجه هستند و دولت این کشور و نهادهای بین‌المللی بارها نسبت به وضعیت کودکان افغان ابراز نگرانی کرده‌اند. امسال همزمان با روز جهانی کودک، «محمد اشرف غنی» گفت مشکلاتی که کودکان افغان با آن مواجه هستند، برایش غیر قابل تحمل است.


استفاده از کودکان در کارهای سخت، محرومیت از تحصیل، اعتیاد، خشونت‌های مسلحانه و خانوادگی از عمده‌ترین مشکلات کودکان و نوجوانان در افغانستان عنوان شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته