دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 17:14
کوتاه از واحدهای بندرماهشهر، خوی، مینودشت، تهران مرکز، جویبار

از میزبانی جلسه بازسازی واقعه غدیر تا کارگاه تعلیم و تربیت استادان

به منظور تبادل افکار و همفکری در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی، جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 38484


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه که با حضور دکتر مازیار نوعی سرپرست واحد ماهشهر، دکتر حسین انارکی اردکانی معاون پژوهش و فناوری و دکتر حمید کاظمی اسفه رئیس دانشکده مهندسی شیمی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر و دکتر بهروز روزبهانی معاونت برنامه ریزی و دکتر امین احمدپور مسئول دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شده بود از سوی دو طرف بر استمرار و تحکیم همکاری در زمینه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقد شده قبلی تاکید شد.


همچنین در این جلسه مقرر شد که شرایط استفاده از تجهیزات تحقیقاتی طرفین در انجام طرح‌های پژوهشی مهیا و تسهیل شود و تفاهم‌نامه پژوهشی توسط نمایندگان طرفین تهیه و برای امضا ارائه شود.


در ادامه جلسه، دو طرف در خصوص چالش ها و موقعیت های پیش روی صنعت و دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


مسئول جدید مرکز مشاوره و راهنمایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی منصوب شد‎


در حکمی از سوی سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی استاد دکترحیدرعلی زارعی به سمت مسئول جدید مرکز مشاوره و راهنمایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی منصوب شد.


سرپرست معاونت دانشجویی این دانشگاه گفت: مرکز مشاوره و راهنمایی تحصیلی در دانشگاه‌ها از بخش‌های تاثیرگزار در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی می باشند و حضور افراد متخصص در این حوزه نقش موثری در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، اختلالات روان‌پزشکی در حیطه‌های حقوقی، خانوادگی و ازدواج در قالب مشاوره حضوری و تلفنی به استادان، دانشجویان و کارکنان داشته باشد.
دکتر محمد وفائی مهر تصریح کرد: مرکز فوق با همکاری 40 کارشناس بهداشت روان به ارائه خدمات روان‌پزشکی، روان‌درمانی، خانواده‌ درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، تحصیلی و حقوقی می‌پردازد. آمار مراجعان حضوری، ماهانه با در نظر گرفتن متغیرهایی چون جنسیت، شغل، سن، وضعیت تأهل، میزان تحصیلات و علت مراجعه محاسبه شده و تحلیل می‌شود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 1000 نفر از خدمات مرکز مشاوره این دانشگاه بهره‌مند شدند که از این تعداد 40% نفر زن و 60% نفر مرد بودند.


وفائی مهر گفت: مطابق آمار متأهلین بیشترین مراجعه به مرکز را داشتند و عمده‌ترین علت مراجعه به مرکز مشکلات خانوادگی بوده است.


حیدرعلی زارعی از استادان حوزه علوم تربیتی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی است.


برگزاری کارگاه تعلیم و تربیت 2 ویژه استادان بورسیه واحد مینودشت


به همت دفتر مدیریت دانش و توانمند سازی منابع انسانی دانشگاه آزاداسلامی واحد مینودشت کارگاه تعلیم و تربیت 2 ویژه استادان بورسیه واحد با حضور 15 نفر از استادان در محل سالن جلسات اداری دانشگاه برگزار شد.


عضو هیات علمی دانشگاه و مدرس واحد مینودشت گفت: هدف از تشکیل این کارگاه تقویت دانش و مهارت اعضاء هیأت علمی درباره امر تدریس، آموزش و مشاوره تحصیلی دانشجویان است.


دکتر علی اصغر بیانی افزود: مقوله تدریس و آموزش همچون سایر موضوعات از نظریه‌ها و مدل‌های علمی پذیرفته شده برخوردار است که لازم است تمامی اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمامی زمینه‌های تدریس در سه مرحله طراحی، اجرا و ارزشیابی با این مبانی علمی آشنا شوند و بر سطح دانش و آگاهی خود بیافزایند.


چاپ بیست و سومین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار


بیست و سومین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار دانشکده مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به چاپ رسید.


فصلنامه علمی پژوهشی مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار با مدیر مسئولی دکتر وحیدرضا میرابی و سردبیری دکتر فریدون رهنمای رودپشتی به رشته تحریر درآمد.


از جمله مقالات چاپ شده در این شماره می‌توان از بررسی میزان تاثیر عوامل موثر بر قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با استفاده رویکرد ARDL، بررسی عدم تقارن سرعت تعدیل ساختار سرمایه: مدل استای پویا، مدل برنامه‌ریزی خطی فازی برای مسئله انتخاب سبد سهام بهینه، تجزیه وتحلیل معیارهای انتخاب پرتفوی با استفاده از تکنیک دیمتل، بررسی مقایسه‌ای توان مدل‌های ترکیب گوسی و ماشین بردار پشتیبان در تشخیص و پیش‌بینی حباب قیمتی، بهینه‌سازی سبد سرمایه گذاری با استفاده از الگوریتم چند هدفه ازدحام ذرت برای مدل احتمالی چند دوره‌ای میانگین-نیم واریانس-چولگی نام برد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار میزبان جلسه بازسازی واقعه غدیر شهرستان جویبار


جلسه شورای بازسازی واقعه غدیر شهرستان جویبار در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد.



حجت الاسلام محمد جواد قلی‌پور، امام جمعه شهرستان جویبار، مهندس گنجی فرماندار، سرپرست واحد جویبار و مسئولان ادارات شهرستان جویبار حضور داشتند.


فرمانده سپاه پاسداران شهرستان جویبار اظهار کرد: 32 شهرستان در سراسر کشور برای اجرای واقعه بزرگ و تاریخی غدیر انتخاب شده‌اند و در استان مازندران 8 شهر و شهرستان جویبار یکی از میزبانان برگزاری این مراسم است.


سرهنگ علی نادعلی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های موردنیاز برای هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم را برشمرد و گفت: امید است با همکاری دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان بتوانیم این برنامه تاریخی را مانند تشیع پیکرهای دو شهید گمنام را جزء کارهای شاخص این شهرستان ماندگار کنیم و در خور شأن این واقعه بزرگ و تاریخی برگزار شود.


سپس اعضای جلسه درباره محورهای جلسه بحث و بررسی کرده و وظایف هر یک از ادارات برای هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم تصویب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته