دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 16:09
میرجعفریان عنوان کرد:

واژگونی بیشترین عامل تصادفات در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت:‌ بیشترین عامل تصادفات در این استان واژگونی بوده و دلیل آن نیز خستگی و خواب‌آلودگی راننده است.
کد خبر : 384824
newnews_EToolsFile_image_2019_5_29-14_31_3_657_cfh-6a90315f-0f7c-45b6-9499-127e0d9d00a8.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان‌جنوبی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل و سوانح استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات در این استان، واژگونی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل واژگونی‌ها، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده که به‌دلیل طولانی بودن مسیر و نبود توقفگاه‌ اتفاق می‌افتد.


وی اضافه کرد: تصادفات باید محور به محور مورد تحلیل و بررسی کارشناسی قرار گیرد تا بتوان در برنامه‌ریزی‌های بعدی و انجام اقدامات پیشگیرانه در آینده، تلاش‌های هدفمندتری را صورت داد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شرکت نفت در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در کمیته‌های تخصصی باید علل واژگونی خودروهای سنگین به‌ویژه تانکرهای حامل سوخت را مورد بررسی قرار دهد، توضیح داد: علل این امر نیز باید دسته‌بندی و در کنار این امر اقداماتی که باید برای هر یک از این دسته‌بندی‌ها به انجام برسد نیز احصا و به متولیان امر ارائه شود.


میرجعفریان، افزایش سطح پوشش آنتن‌دهی جاده‌های خراسان‌جنوبی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در کنار این امر به‌روزرسانی نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان به‌منظور رفع آنها و تأمین روشنایی برخی نقاط پرتردد، پرحادثه و تجهیز این محورها به علائم هشداردهنده از دیگر مواردی است که باید در دستور کار کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل و سوانح استان قرار گیرد.


وی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از موارد بسیار مهم در راستای کاهش خسارات جانی و مالی و جلوگیری از بروز تصادفات درون و برون‌شهری دانست و اظهار کرد: معتقدم رسانه‌ها می‌توانند در کنار انعکاس خدمات و اقدامات دستگاه‌های تخصصی در حوزه حمل‌ونقل، نسبت به انعکاس اطلاعیه‌ها و درونی کردن فرهنگ احترام به قوانین و مقررات چه از سوی عابران و چه از سوی رانندگان نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته