دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 08:00
جوادی در گفتگو با آنا:

انتظار مدال از کشتی در المپیک نداشته باشیم

پیشکسوت کشتی گفت: نباید از کشتی در المپیک انتظار مدال داشته باشیم چون از آن حمایت کافی نمی‌شود.
کد خبر : 384777
اتفاق-عجیب-برای-محمدباقر-یخکشی-2-600x400.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمدباقر یخکشی در رقابت‌های کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا پس از قهرمانی به دلیل نپوشیدن گرمکن دیسکالیفه شد و مدال طلا از او گرفته شد. این اتفاق ناراحتی شدید غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را به همراه داشت و اعتراض شدید وی باعث شد تا با کارت قرمز مواجه شود. محمدی در صحبت‌هایی که داشته اعلام کرده بسیاری منتظر زمین خوردن کشتی هستند و اتحاد و همدلی در این ورزش کم شده است.


ابراهیم جوادی در خصوص اتفاقی که برای یخکشی در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا رخ داد به خبرنگار ورزشی آنا گفت: اتحادیه جهانی کشتی بارها به رعایت نظم و احترام به مسابقات کشتی در سطح بین‌المللی تأکید کرده است. متأسفانه یخکشی اشتباه کودکانه‌ای داشته و باعث شده تا زحماتی که کشیده بود هدر برود. بسیاری از قوانین کشتی در سایت اتحادیه جهانی اعلام می‌شود و این ورزشکار که می‌تواند وقت خود را صرف دانستن این مطالب کند، این کار را انجام نداده است.


وی افزود: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد وظیفه داشته تا این کشتی‌گیر را از قوانین مطلع سازد ولی این کار انجام نشده و فقط محمدی با اعتراض کارت قرمز دریافت کرده است. باید بپذیریم از لحاظ رسمی قوانین را به دقت پیگیری نمی‌کنیم و نباید انتظار داشته باشیم دنیا منتظر ما بماند.


پیشکسوت کشتی تأکید کرد: اینکه غلام محمدی اعلام کرده بسیاری منتظرند تا کشتی زمین بخورد، می‌تواند حرف درستی نباشد، من قبول دارم که حمایت کافی از تیم ملی کشتی نمی‌شود ولی دلیلی بر آن نیست که افرادی دوست داشته باشند کشتی زمین بخورد. ورزشکاری که در مسابقات بین‌المللی مدال کسب می‌کند، اگر گرمکن ندارد، می‌تواند از هم‌تیمی‌اش گرمکن بگیرد. شاید روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی در مواقعی مسئولیت خود را به درستی انجام نمی‌دهد ولی عقل سلیم می‌گوید وقتی کسی قهرمان می‌شود، نباید با لباس عادی روی سکو برود.


وی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی مدت‌هاست بدون رئیس اداره می‌شود، گفت: به نظرم وزارت ورزش و جوانان در حمایت از فدراسیون کشتی دچار کوتاهی شده است. دلیلی ندارد این فدراسیون که متعلق به ورزش اول کشور ماست بیش از هفت ماه بدون رئیس اداره شود. چند ماه دیگر مسابقات جهانی و پس از آن در سال آینده رقابت‌های المپیک توکیو را پیش رو داریم. اگر انتخابات فدراسیون زودتر برگزار می‌شد، شرایط بهتر بود. امیدوارم در ماه تیر انتخابات برگزار شود تا کشتی از بلاتکلیفی خارج شود.


جوادی تأکید کرد: ما زمان زیادی را برای آماده‌سازی کشتی هدر داده‌ایم. به نظرم مردم نباید این امید را داشته باشند که در المپیک توکیو کشتی بتواند صاحب مدالی شود چون حمایت‌های لازم از این ورزش نشده است. متأسفانه کاری کرده‌اند، فرد دلسوزی چون رسول خادم که با تمام وجود تلاش می‌کرد تا کشتی موفق شود، از ریاست فدراسیون جدا شود. دلیل آن هم فقدان حمایت مالی از کشتی است. در فوتبال وقتی پرسپولیس و استقلال بدهکار می‌شوند برای آنکه فیفا آنها را محروم نکند، وزارت ورزش بلافاصله حمایت مالی از این دو تیم می‌کند. ای کاش در کشتی هم نظیر این حمایت را می‌دیدیم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب