دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 14:28
باقری خبر داد:

واگذاری نیازهای پژوهشی شرکت پالایش نفت بندرعباس به دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اعلام کرد که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد شرکت پالایش نفت بندرعباس نیازهای پژوهشی آموزشی خود را به این دانشگاه واگذار کند.
کد خبر : 384751
13980305 (140).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت پالایش نفت بندرعباس به‌منظور بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های موجود صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در حاشیه امضای این قرارداد گفت: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه نسل سوم  و کارآفرین، توانمندسازی نیروی انسانی همسو با فرایند توسعه ملی و حل مسائل جامعه به روش علمی است.


مهدی باقری، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توسعه تعاملات و همکاری دوجانبه عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است تا با تقویت روابط بین دانشگاه و صنعت، چرخه اقتصاد را شتاب بیشتری بخشد و سهم قابل توجهی در توسعه و رشد جامعه ایفا کند.



وی با اشاره به جزئیات این قرارداد بیان کرد: نیازسنجی، طراحی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز طرفین برای توانمندسازی و مهارت‌افزایی در زمینه‌های تخصصی، عمومی و فناوری اطلاعات یکی از مفاد این قرارداد است.


باقری عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد محصولات تولیدشده در زمینه‌های همکاری دانشگاه و پالایشگاه مورد استفاده قرار گیرند.


وی یادآور شد: همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای آموزشی، علمی و همایش‌های پژوهشی، انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی موردنیاز، تبادل کادر علمی و فنی برای فراگیری علوم مشترک و استفاده از توان تخصصی طرفین برای ارائه مشاوره‌های علمی و تخصصی بخشی از این قرارداد است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از تبادل همکاری درباره تألیف، ترجمه، انتشار کتب، نشریات، خبرنامه‌های مشترک و اجرای بازدیدهای آموزشی و پژوهشی به عنوان تعهدات تفاهم‌نامه به امضا رسیده نام برد.



به گفته باقری بر اساس این قرارداد مقرر شد که شرکت پالایش نفت بندرعباس نیازهای پژوهشی، آموزشی خود را  به این دانشگاه واگذار کند.


وی تشریح کرد: در اولویت قراردادن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای اجرای پروژه‌های پژوهشی و آموزشی، حمایت مالی از پایان‌نامه‌های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط و فراهم‌کردن امکان استفاده استادان و دانشجویان از کتابخانه و آزمایشگاه‌های این شرکت به‌منظور انجام پروژه‌های تحقیقاتی بخش دیگری از این تعهد است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته