دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 05:55
بهادری مطرح کرد:

رصد نوسازی ناوگان راه‌آهن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود واگن مسافری، گفت: باید به خرید واگن مسافری توجه شود.
کد خبر : 384628
3.jpg

سید هادی بهادری در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه 2 هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی راه‌آهن تصریح کرد: با توجه به کمبود واگن در برخی از مسیرهای، بهتر است خرید واگن در اولویت قرار گیرد.


وی با تشریح اینکه نوسازی واگن‌ها مسافری در ایام تابستان می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بکاهد، اظهار کرد: بهتر است زمان‌بندی نوسازی به‌گونه‌ای مدیریت شود که این نوسازی به بهای کاهش ظرفیت بلیت مسافران تمام نشود و مردم به مشکل برنخورند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوعات مطروحه در صحن علنی مجلس بر جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس تأثیر گذاشته بود ولی هفته آتی با شروع جلسات کمیسیون عمران، در مورد اعتبار واگذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی صحبت خواهد شد.


بهادری با اشاره به عدم خرید واگن در سال‌های گذشته از کشورهایی مانند هند و چین، افزود: توان صنایع داخلی در قبال انجام این تفاهم‌نامه تا پایان سال محدود است و نمی‌توان انتظار ساخت واگن نو نیز از آن‌ها داشت.


وی از توجه به مصالح کشور و مردم به‌عنوان اولویت اول مجلس یادکرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران دولتی باید به‌گونه‌ای تعامل داشته باشند که همسو با اولویت‌های تأثیرگذار کشور باشد.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته