دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر طهرانچی:

ترسیم نقشه جذب هیئت علمی باید در دستور کار قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ترسیم نقشه جذب هیئت علمی بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی باید در دستور کار هیئت عالی جذب قرار گیرد.
کد خبر : 384497
طهرانچی1.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 229 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دکتر محمدمهدی طهرانچی اظهار کرد: به نظر می‌رسد متقاضیان مشغول به تحصیل در دوره پسادکترا باید بتوانند به منظور جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.


وی افزود: ترسیم نقشه جذب هیئت علمی بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی باید در دستور کار هیئت عالی جذب قرار گیرد.


پس از سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدعلی کی‌نژاد گفت: داشتن مدرک پسادکترا در فرم مربوط به توانایی علمی متقاضیان جذب به عنوان یک امتیاز مورد توجه قرارگرفته است.


وی افزود: در مورد تطابق روند جذب با نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی نیز مقرر شد تا آمار تفکیکی جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با این دو سند تطبیق داده شود.


در ادامه جلسه و با توجه به پیشنهاد برخی رؤسای دانشگاه‌ها مبنی بر اصلاح هرم اعضای هیئت علمی و متفاوت بودن روند ترفیع و ارتقا، موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


همچنین پیشنهاد در نظر گرفتن برخی امتیازات رفاهی برای اعضای جوان هیئت‌های علمی نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در پایان این جلسه نیز صلاحیت تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه خوارزمی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأیید شد.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
۰
اوضاع مالی دانشگاه آزاد برای جذب استاد خوب نیست ۰
هلدینگ شایسته