دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 11:06
نوباوه‌وطن:

روز قدس امسال نماد مقابله با معامله قرن است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز قدس امسال را نمادی برای مقابله با معامله قرن عنوان کرد که در آن وحدت امت اسلامی به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 384407

بیژن نوباوه‌وطن در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در خصوص اهمیت راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: بی‌تردید مهم‌ترین حرکت بعد از معامله‌ها و زدوبندهایی که در جهان برای از بین بردن حق مردم فلسطین انجام شد، همین حرکت ماندگار امام خمینی(ره) برای ایجاد شعار واحد در راستای آزادی قدس است.


وی روز قدس را ویژه دانست و با اشاره به واکنش‌های جهان غرب نسبت به آن تصریح کرد: هر سال راهپیمایی روز قدس با عکس‌العمل شدید رسانه‌های غربی مواجه می‌شود و رژیم صهیونیستی نیز از این موضوع هراس دارد که روز قدس تبدیل به نمادی برای شکست آنها شود.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته امروز علی‌رغم خواست استکبار و صهیونیست‌ها، روز قدس تبدیل به نمادی برای شکست آنها شده است و راه مهمی در پی روز قدس وجود دارد و همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، رژیم صهیونیستی را آب می‌برد، امروز اتحاد جهان اسلام در زیر پرچم روز قدس می‌تواند منجر به شکست صهیونیست‌ها شود.


نوباوه وطن، معامله قرن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال که معامله قرن با پوشش اقتصادی در حال رخ دادن است و بوی نامطبوع آن به استشمام می‌رسد، خود گروه‌های فلسطینی نیز بر این موضوع تأکید دارند که این معامله به شکست فلسطینی‌ها منجر می‌شود اما بهترین راه برای نشان دادن وحدت بین امت اسلامی و حتی گروه‌های فلسطینی همین راهپیمایی روز قدس است.


وی اضافه کرد: بی‌تردید راهپیمایی روز قدس می‌تواند علی‌رغم خواست صهیونیست‌ها به نماد مقابله با معامله قرن تبدیل شود و محور مقاومت را بیش از پیش تقویت کند.


این خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا که مهم‌ترین خاطره‌ای که از روز قدس به یاد دارید چیست، تصریح کرد: در 40 سال پس از انقلاب اسلامی، همه روزهایی که در ماه مبارک رمضان روز قدس نام داشت، خاطره است، چرا که یکی از زیباترین روزهاست و مردم در این روز با دهان روزه و کاملاً معتقد برای دفاع از یک ملت مظلوم به خیابان‌ها می‌آیند و این تفاوت عمده موجب شده تا روز قدس به یکی از زیباترین روزها تبدیل شود.


وی عنوان کرد: 20 سال قبل زمانی که در انگلستان بنا بود پس از راهپیمایی روز قدس، نماز جماعت توسط مسلمانان اقامه شود و آقای احمد توکلی نیز در آن زمان بین نمازگزاران بودند، عمداً و یا سهواً محل برپایی نماز جماعت که یک زمین فوتبال بود، به لجن‌زار تبدیل شده بود و همین موضوع باعث شد تا نماز جماعت را در همان شرایط اقامه کنیم اما تأثیری که آن نماز جماعت در رسانه‌های انگلستان گذاشت، تا مدت‌ها باقی بود و به یک نماد مهم برای نمایش روز قدس تبدیل شد.


انتهای پیام/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته