دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 12:23
عضو شورای شهر تهران:

شهرداری تهران به هیچ‌وجه به مصوبات شورا توجه نمی‌کند

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شهرداری تهران به هیچ‌وجه به مصوبات شورا توجه نمی‌کند.
کد خبر : 384364

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای شهر تهران، حجت نظری در جلسه شورای شهر تهران از عدم توجه شهرداری به مصوبات شورا گلایه کرد.


وی افزود: طرح الزام شهرداری تهران به «ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهری» که با پیشنهاد بنده ارائه شد در تاریخ بیست و پنجم آذرماه سال گذشته در جلسه علنی  شورا به تصویب رسید و در تاریخ بیست و نهم همان ماه برای اجرا ابلاغ شد. طبق آن مصوبه شهرداری تهران موظف شد که طی مدت یک ماه این لایحه را تقدیم شورا کند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. حتی بنده در تاریخ چهاردهم بهمن ماه نود و هفت یعنی پس از گذشت نزدیک به دو ماه از تصویب این مصوبه تذکری در همین رابطه دادم و به شهرداری یادآوری کردم که باید مطیع مصوبات شورای شهر باشد.


عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون که هفتم خرداد98 است، پاسخی از سمت شهرداری تهران دریافت نکرده‌ایم و اقدامی نیز انجام نشده است. این در حالی است که رئیس شورا در تاریخ‌های 4 و 26 اسفند 97 و  31 فروردین و 22 اردیبهشت 98 مکاتباتی را با شهرداری پیرو تذکر اینجانب داشته‌اند که متأسفانه به نتیجه خاصی منجر نشده است.


رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران همچنین اظهار داشت: حال به شهرداری تهران و به طور مشخص به معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که هرچه سریع‌تر رسیدگی به طرح مذکور را در اولویت‌های کار خود قرار دهد، تا در مقام عمل مشخص شود که آیا شهرداری تهران به جوانگرایی و سپردن سکان‌های مدیریتی شهرداری به جوانان اعتقاد دارد یا خیر، چراکه تعلل در اجرای قانون و مصوبه شورای شهر این شائبه را در اذهان ایجاد می‌کند که شهرداری تهران مخالف جوانگرایی و تغییر رویکرد مدیران میانی و ارشد مدیریت شهری و حامی مدیریت افراد بی‌انگیزه است.


نظری یادآور شد: شهرداری نباید در انجام وظایف خود و الزاماتی که شورا برایش در نظر می‌گیرد، به‌صورت سلیقه‌ای اولویت‌بندی کرده و از مواعد در نظر گرفته شده صرف‌نظر کند!


این عضو شورا در خاتمه گفت: به نظر می‌رسد شهرداری در ارائه لوایحی که باید در راستای  طرح‌های مصوب شورا ارائه دهد کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند و به هیچ وجه به مصوبات شورا توجهات کافی ندارد و مهلت‌های زمانی در نظر گرفته شده برایشان  اهمیت ندارد. مصوبه‌ای که قرار بود بعد از یک ماه لایحه‌اش به شورا ارائه شود بیش از پنج ماه به طول انجامیده و احتمالاً اراده‌ای برای این کار نیست.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته