دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس بازار سرمایه:

کدام گروه‌ها عامل افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار هستند؟

کارشناس بازار سرمایه درباره گروه‌های مؤثر در رشد شاخص بورس گفت: شرکت‌هایی که از درصد بالای تقسیم سود و نسبت قیمت به درآمد پایینی دارند باعث رشد بازار هستند.
کد خبر : 384348
636315783612026106.jpg

ساسان خدایاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره گروه‌های مؤثر در رشد شاخص کل بورس گفت: با توجه به نزدیکی فصل مجامع، شرکت‌هایی که معمولاً از درصد بالای تقسیم سود برخوردار هستند و نسبت قیمت به درآمد پایینی دارند موردتوجه بازار خواهند بود.


وی ادامه داد: شرکت‌های معدنی و استخراج مانند چادرملو، گل‌گهر و برخی شرکت‌های فولادی و دارویی از تقسیم سود خوبی برخوردار هستند.


کارشناس بازار سرمایه افزود: حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی برای تهیه مواد اولیه برخی صنایع انتظار برای دریافت مجوزهای افزایش قیمت رو ایجاد کرده است که می‌تواند در ادامه از رشد مناسب برخوردار باشند برای نمونه گروه دارویی از این وضعیت برخوردار هستند.


خدایاری تصریح کرد: برخی از شرکت‌های بازار پایه نیز به علت نوع و ساختار این بازار و باز بودن دامنه نوسان تا 10 درصد برای بازار ب و بدون دامنه در بازار ج از ریسک بالا و موردتوجه فعالانی هستند که ریسک‌پذیر هستند و بازده‌های بالایی در کوتاه‌مدت طلب می‌کنند. این در حالی است که نمادهای پربیننده در این بازار بمیلا، فسلیر، آبین و شصفها و برخی نمادهای دیگر هستند.


انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته