دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1398 - 22:08
محمدکاظم انبارلویی

به بهانه شب‌های قدر

هيچ مردمی در روی زمين به جز مردم ايران وجود ندارد كه به خدا اينقدر شگفتانه نزديک و صميمی باشد و با او در دل شب به گفتگو و راز و نياز عاشقانه بپردازد.
کد خبر : 384346

گروه سیاسی خبرگزاری آنا، این روزها جهانيان در حيرت عظيم‌ترين نمايش نيايش الهی ايرانيان در هزار و چهارصدمين سال شهادت اميرمومنان حضرت علی(ع) هستند.


هزار و چهارصد سال پيش مردی در مسجد كوفه به هنگام نماز به شهادت رسيد كه جرمش حمايت از مظلوم، اجرای عدالت و حركت در مسير عصمت بود. او نفس و جان پيامبر(ص) و مايه اصلی اتمام نعمت الهی بر روی زمين بود.


ميليون‌ها عاشق علی(ع) در ايران به ياد او سه شب را تا سحر نخوابيدند و در حسينيه‌ها، مساجد و بقاع متبركه و امامزادگان به ذكر خدا و ياد پيامبر و ائمه معصومين شب را به صبح رساندند. هيچ مردمی در روی زمين به‌جز مردم ايران وجود ندارد كه به خدا اينقدر شگفتانه نزديک و صميمی باشد و با او در دل شب به گفتگو و راز و نياز عاشقانه بپردازد.


اين مردم تربيت‌شده مرام علی(ع) و بزرگ‌شده مكتب اهل بيت(ع) هستند. اميرمومنان حق‌مدار بود و در ادای حق مردم و حق‌الله مرزی نمی‌شناخت. سه قوم در برابر او ايستادند؛ قاسطين، مارقين و ناكثين! اما او هرگز در اجرای عدالت و طی طريق در مسير حق در مواجهه با ظالمين ترديد نكرد.


او خدا را نه از ترس دوزخ و نه به طمع بهشت، بلكه با چشم قلب می‌ديد و او را شايسته پرستش می‌دانست. اين روزها نه‌ تنها در ايران، بلكه در كل خطوط مقاومت در فلسطين، لبنان، سوريه، عراق، يمن، بحرين و... عاشقان علی با نواهای جانسوز او به استقبال شب‌های قدر رفتند و هم‌صدا با ملت ايران به پاسداشت ياد مردی نشستند كه تاريخ بشر با مرام او می‌تواند مسير درست انسانی را تا قيامت طی كند.


او امير سخن، ادب، فصاحت و بلاغت بود و اين حقيقت داشت كه كلام او دون كلام خالق و فوق كلام مخلوق بود.


چهل سال است ملت ما با اثبات صدق خود در پيروی راه علی(ع) در پای پرچم اسلام سينه می‌زند و در برابر قداره‌بندان تاريخ معاصر سينه سپر كرده است.


خرداد، ماه شهادت تاريخ به اين صدق رفتاری و گفتاری است. اولين قيام در نيمه خرداد 42 به علامت وفاداری به فرزند علی(ع) يعنی امام خمينی(ره) در لبيک به ندای مظلومانه او صورت گرفت. مردم اقتدا به رهبری امام(ره) كردند و يک رژيم را كه ريشه 2500 ساله در ايران داشت، به زباله‌دانی تاريخ انداختند. مردم قيام كردند و به ابرقدرت‌های شرق و غرب" نه" گفتند و در برابر زورگويی‌های آنان با تكيه بر مكتب علی ايستادند. در همين ماه بود كه وقتی قائد اعظم اسلام و بانی انقلاب اسلامی به ديار باقی شتافت، با حضور خود عظيم‌ترين تكريم و تعظيم را از وی كردند و بلافاصله پرچم مقاومت و ايستادگی در برابر ظلم را به يكی ديگر از سلاله پيامبر اسلام(ص) و پيرو واقعی علی(ع) سپردند.


همين ملت بود كه با مقاومت جانانه خود در هشت سال دفاع مقدس با 26 ارتش جهان جنگيد و خم به ابرو نياورد. همين ملت بود كه در سوم خرداد با آزادسازی خرمشهر، شمارش معكوس مرگ صدام را رقم زدد.


راستی معجزه مقاومت و پايداری ايرانيان در برابر همه ظالمين جهان چيست؟ ما با كدام عصای موسايی، مارها و افعی‌های فراعنه زمان را بلعيديم. ما با كدام دم مسيحايی ميليون‌ها انسان‌ را در جهان كه زير لگد مادی‌گرايی مرده بودند، احيا كرديم؟ مگر نه اين است که در همين شب‌های قدر و با درک حقايق آن به اين مقام و مرتبت رسيديم؟


تاريخ جهان در صفحات خود مقاومتی حيرت‌انگيز‌تر از مردم يک شهر مثل دزفول را آيا تاكنون ثبت كرده است؟ شهری كه با سه هزار گلوله توپ و 173 موشک فراک 7 و اسكاد و 300 سورتی پرواز هواپيماهای دشمن بمباران شد، اما مثل كوه در برابر ستم و تجاوز دشمن ايستاد و خم به ابرو نياورد.


دزفول چونان دژی در برابر دشمن، خوزستان را به عنوان پاره تن ايران حفظ كرد، در حالی كه ميزان مواد منفجره‌ای كه دشمن بر سر مظلوم اين شهر ريخت، برای دو بار نابودی اين شهر كافی بود.


با اين همه جوانان اين شهر فقط در عمليات فتح‌المبين با يک لشكر پايه كار نبرد با دشمن، در كنار ديگر لشکريان اسلام تشكيل داده بودند. هر خانه‌ای كه توسط بمب، موشک و گلوله توپ ويران می‌شد، بلافاصله ظرف يك ماه ساخته می‌شد تا دشمن بفهمد عليرغم همه شرارت‌ها، آب از آب در اين شهر تكان نخواهد خورد. در تمامی سال‌های نبرد حتی يک نماز جمعه اين شهر زير باران گلوله، بمب، توپ و موشک تعطيل نشد. دزفول در صدر فهرست حملات و تجاوزات دشمن قرار داشت،‌ اما كسی شهر را ترك نكرد. ايستادند و مقاومت كردند. به همين دليل مردم اين شهر مدال پرافتخار شهر مقاومت و پايداری را به سينه خود نصب كردند.


این روزها يک مشت بزدل، حقير و منافق، ملت ما را از جنگ می‌ترسانند. اينها در ايام جنگ در كنار صدام بودند. امروز با آن كه خود آمريكايی‌ها با ترس و لرز از جنگ سخن می‌گويند و ده‌ها بار اعتراف كردند كه حريف ملت ايران نيستند، باز همين جماعت خائن همان زمزمه‌های خائنانه آن سال‌ها را بر لب می‌رانند.


امروز ایران تمام‌قد در برابر شرارت آمريكا و اروپا ايستاده است. نسل جوان امروز در عالی‌ترين سطح آمادگی‌هاست. ياران انقلاب در كليه خطوط نبرد با دشمن، در هوا، زمين و دريا دست به ماشه هستند. ما به نيمه خرداد نزديک می‌شويم. روزی كه به گراميداشت مردی می‌نشينيم كه همه اين افتخارات از اوست. او بود كه ملت ايران ما را به سوی نور هدايت كرد. هم او بود كه آغاز قرن پيروزی مستضعفين و غلبه بر مستكبرين را به جهانيان نويد داد. اين ملت از شب‌های قدر، از فرهنگ عاشورا و فلسفه انتظار، نيرو و قدرت می‌گيرد. هيچ قدرت در جهان تاب مقاومت در برابر ملت ايران را ندارد.


انتهای پیام/۴۰۷۱/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته