دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 04:00
سوری:

بیماران قلبی نمکدان را از سفره خود حذف کنند

استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارانی که دچار مشکل قلبی و فشار‌خون هستند باید نمکدان را از سر سفره خود حذف‌کنند.
کد خبر : 384340

امید سوری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: رژیم غذایی بیماران قلبی بسیار اهمیت دارد در این رژیم کنترل میزان چربی و نمک و قند مصرفی در اولویت است.


وی افزود: بیماران قلبی باید غذاهای کم‌چرب را جایگزین غذاهای پرچرب کنند و مصرف چربی‌های اشباع مثل روغن جامد، کره حیوانی، لبنیات پر‌چرب، کله و پاچه، دل و جگر، سیراب و شیردان، مغز و قسمت‌های چرب گوشت را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند.


استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: مصرف زیاد نمک باعث ورم کردن پا و افزایش فشار‌خون می‌شود، بالا‌ رفتن فشار‌خون نیز بر قلب و تمام رگ‌های بدن فشار وارد می‌کند.


وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به فشار‌خون و نارسایی قلبی باید به طور کلی نمک و مواد غذایی شور مانند خیار‌شور، زیتون‌شور، کالباس و سوسیس را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند و در واقع این افراد باید نمکدان را از سر سفره خود بردارند.


سوری تصریح‌کرد: مصرف سفیده تخم مرغ به دلیل نداشتن کلسترول محدودیتی ندارد ولی زرده تخم مرغ نباید در هفته بیشتر از ۴ عدد مصرف کرد.


رئیس بیمارستان شهید بهشتی اضافه‌کرد: گوشت سفید مانند مرغ و ماهی برای جلوگیری از کم‌خونی به گوشت قرمز ترجیح دارد و توصیه می‌شود در وعده‌های غذایی از این گوشت استفاده شود.


انتهای پیام/۴۰۸۷/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته