دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسداللهی در گفتگو با آنا:

علاقه و حساسیت به برادر برای من و پونه مشترک بود

بازیگر سریال «دل‌دار» می‌گوید که با شخصیت پونه در علاقه‌مندی و حساسیت نسبت به برادر مشترک است.
کد خبر : 384241
IMG_20190527_234447_174.jpg

صحرا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره تجربه بازی در سریال «دل‌دار» که در شب‌های ماه رمضان امسال از شبکه دو سیما پخش می‌شود گفت: من اولین تجربه خودم از کار تصویری و جلوی دوربین رفتن را با برنامه «مثبت من» در شبکه تهران شروع کردم. مثبت من، یک کار ترکیبی از گروه کودک و نوجوان این شبکه بود که در سال 1392 به تهیه‌کنندگی آقای نوید محمودی پخش می‌شد.


وی اظهار کرد: این برنامه چند مجری جوان داشت؛ البته من مجری نبودم و در چند قسمت، قصه‌های کوتاه را روایت می‌کردم. راستش الان که به آن کار نگاه می‌کنم، واقعاً از خودم راضی نیستم و با خودم می‌گویم گروه سازنده این برنامه چگونه به من اعتماد کردند تا جلوی دوربین بروم! (با خنده) اما آقای محمودی به من اعتماد کرده و فضا را برای کار برایم مهیا کردند. بعد از آن هم دورادور با برادران محمودی در ارتباط بوده و از موفقیت آن‌ها در عرصه سینما خیلی خوشحال بودم.



برادران محمودی، کارگردان‌هایی کاربلد و دارای اخلاق حرفه‌ای هستند



بازیگر سریال دل‌دار عنوان کرد: در طول این سال‌ها بازیگری برایم جدی‌تر شد و در کارهایی مثل فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی یا سریال «در جستجوی آرامش» آقای سعید سلطانی بازی کردم. ضمن این که خودم هم به‌صورت جدی‌تر روی فیلمنامه‌نویسی و ساخت فیلم مستند متمرکز شدم، تا اینکه آقای نوید محمودی با من تماس گرفتند تا به دفترشان بروم. قبلاً کمتر روی نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌شد حساسیت داشتم، اما مدتی است که چیستی آن شخصیت و این که آن را دوست داشته باشم برایم مهم شده؛ بنابراین از همان ابتدا روی این موضوع تأمل کرده و با تهیه‌کننده و کارگردان بحث می‌کنم.


اسداللهی افزود: اما واقعاً از برادران محمودی در این خصوص چیزی نپرسیدم؛ چون با توجه به تجربه قبلی در همان برنامه تلویزیونی، به آن‌ها اعتماد داشتم. گفتم شما تا هر زمانی که از من دعوت به کار کنید، آن‌قدر خودم را مدیون شما می‌دانم که می‌پذیرم. کسی مرا به پروژه دل‌دار معرفی نکرد. حتی دستیار آقای محمودی هم تماس نگرفت، بلکه خود ایشان به من زنگ زدند.



وی درباره واکنش اطرافیان و مخاطبان نسبت به بازی‌اش در سریال دل‌دار هم گفت: اگر بگویم همه از بازی من در نقش پونه راضی بودند و خیلی آن را دوست داشتند که معلوم است حقیقت را نگفته‌ام! همان قدر که مخاطبان یک کار را دوست دارند، به همان نسبت یا یک مقدار کمتر انتقاد هم می‌کنند. اصولاً سریال‌های مناسبتی تلویزیون دیده می‌شود و این خیلی اتفاق خوبی است.


اسداللهی افزود: نقش من در این سریال ویژگی‌های خاصی داشت که شاید بیننده در ارزیابی شیوه بازی من آن را در نظر نگیرد. جالب است بیشترین انتقادی که از من می‌کنند این است که «چرا در طول سریال روی تخت خوابیده‌ای؟!» انگار که من به خواسته خودم روی تخت خوابیده بودم (با خنده). من هم حداقل به اطرافیانم توضیح می‌دهم که به خواسته کارگردان باید این گونه می‌بودم. در مجموع باید بگویم بازخوردها خوب است، راستش من فکر می‌کردم سریال قبلی من یعنی در جستجوی آرامش دیده خواهد شد، چون واقعاً خوب بود امّا به خاطر این که زمان پخش مناسبی نداشت و جمعه‌ها از شبکه پنج پخش می‌شد زیاد دیده نشد. من دقیقاً قبل از ماه رمضان سریال «شرایط خاص» را از شبکه سه سیما داشتم و با پایان کارم در آن سریال، به مجموعه دل‌دار اضافه شدم.



علاقه و حساسیت پونه به برادرش برایم قابل درک بود چون خودم هم این حس را نسبت به برادرم دارم



وی به استقبال خوب مخاطبان از سریال دل‌دار اشاره کرد و گفت: قبلاً تصور و نگرانی‌ام از سریال‌هایی که کار می‌کنم این بود که هیچ‌کس به‌جز مادر خودم سریال را نمی‌بیند! اما الان فهمیدم که نه، واقعاً مردم دنبال می‌کنند، یعنی مردم هنوز با تلویزیون بیگانه نشده‌اند و به‌ویژه بیننده وفادار سریال‌های مناسبتی هستند و این اتفاق ویژه‌ای است.

بازیگر سریال دل‌دار درباره نقش خود در این سریال گفت: پونه دختری است که علاقه زیادی به برادرش (پژمان با بازی نیما رئیسی) دارد و او را در جریان یک قتل ناخواسته از دست می‌دهد. پونه برای این که حق این برادر مقتول از دست نرود و قاتلش مجازت شود، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. نقش برایم سخت نبود چون اشتراکات جالبی با شخصیت خودم داشت. من هم به برادرم از لحاظ عاطفی خیلی نزدیکم و شاید برخی اوقات این موضوع به یک نقطه ضعف تبدیل می‌شود. علاقه و حساسیت پونه به برادرش برایم قابل درک بود، چون خودم هم این حس را نسبت به برادرم دارم..از سوی دیگر، برادران محمودی هم به‌شدت کاربلد هستند و هم اخلاق حرفه‌ای را در حد اعلای خود رعایت می‌کنند. این ویژگی‌های تهیه‌کننده و کارگردان این اثر، کار را برای بازیگران و ازجمله من راحت‌تر کرده بود.



وی افزود: من حتی اگر هیچ‌وقت فرصت کار کردن با برادران محمودی را نداشته باشم، همیشه گفته‌ام که آن‌ها شریف‌ترین آدم‌های سینما و تلویزیون ما هستند. فضای دل‌دار خیلی خوب بود. اگر صدبار دیگر هم‌زمان به عقب بازگردد بازهم من از حضور در این سریال استقبال می‌کنم. گاهی در یک کار سینمایی و تلویزیونی که ادعای حرفه‌ای بودن هم دارند، برای یک نقش اصلی و جدی انتخاب می‌شوی، اما متأسفانه حالت خیلی خوب نیست. در زمان ساخت سریال دل‌دار من واقعاً حس خوبی داشتم.


این بازیگر سینما و تلویزیون درباره برنامه‌های آینده خود در عرصه بازیگری هم گفت: نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، اما نمی‌خواهم بعد از دل‌دار بلافاصله در سریال دیگری بازی کنم، مگر این‌که پیشنهاد ویژه‌ای در یک اثر خاص به دستم برسد که بازی در آن به نفعم باشد. دغدغه اصلی من فیلمسازی است دو فیلم بلند هم ساخته‌ام یک فیلمنامه هم دارم که اگر خدا بخواهد و شرایط مهیا شود تصمیم دارم روی آن کار کنم. یک از فیلم‌های مستندی که ساختم با عنوان تست دوربین در یازده جشنواره بین‌المللی جایزه گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توانم به جایزه بهترین مستند از جشنواره WIND آمریکا و برترین فیلم خارجی زبان جشنواره یونان و مستند منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم ستاره سیاه آفریقا اشاره کنم.



 نمی‌خواهم بعد از دل‌دار بلافاصله در سریال دیگری بازی کنم



اسداللهی با بیان اینکه تئاتر جایی است که کارم را با آن شروع کرده‌ام، گفت: اصولاً زمانی به دوستانم می‌گویم سر یک کار هستم که مشغول تمرین یا بازی در یک نمایش باشم، چون تئاتر برایم جدی است. تابستان امسال در دو نمایش «خوابگاه دختران» به کارگردانی معصومه خزایی و ایوب آقاخانی و «انگ زدایی» به کارگردانی سجاد داغستانی بازی خواهم داشت.


وی درباره نقش خود در دیگر سریال ماه مبارک رمضان امسال یعنی «از یادها رفته» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود نیز گفت: قرار بود نقش من در این سریال کوتاه باشد که آقای بهرام بهرامیان کارگردان سریال با من تماس گرفت که نقش جدیدی برایتان نوشته‌ایم. نقشی که دختر حسین پاکدل است و جریان‌هایی را در سریال رقم می‌زند. هر دو سریالی که ماه رمضان امسال داشتم تجربه‌های متفاوتی بود. از یادها رفته یک کار تاریخی بود که واقعاً گروه تولید و کارگردانی بسیار خوبی داشت و حضور در آن برایم تجربه بسیار خوب و درستی بود.


به گزارش آنا، سریال «دل‌دار» ملودرامی عاشقانه و دومین مجموعه تلویزیونی برادران محمودی (نوید و جمشید) بعد از «سایه‌بان» است که در ماه مبارک رمضان امسال هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.


در این سریال علاوه بر صحرا اسداللهی، محمدرضا غفاری، سوگل خلیق، الناز حبیبی، حسام محمودی، نیما رئیسی، مهران نائل، پیمان مقدمی و سجاد دیرمینا با هنرمندی: بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا و کمند امیرسلیمانی و با حضور پریوش نظریه و همایون ارشادی، نقش‌آفرینی می‌کنند.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته