دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1398 - 14:10
ماجدی در گفتگو با آنا:

بدون تمرین آمار گلزنی لیگ رشد نمی‌کند

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: تمرینات اختصاصی گلزنی در تیم‌ها انجام نمی‌شود و برای همین آمار گلزنی لیگ افت کرده است.
کد خبر : 384201
AG8I0241.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که میانگین گل زده تیم‌ها به کمتر از دو گل در هر مسابقه رسید. این ضعیف‌ترین آمار در تاریخ لیگ برتر بوده است و در تمامی دوره‌های قبلی بیش از دو گل در هر دیدار زده شده بود.


میرشاد ماجدی درباره اینکه چرا میانگین تعداد گل‌های زده شده در لیگ برتر دچار افت شده است، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: این مسئله را می‌توان از دو بُعد نگاه کرد، اول اینکه تیم‌ها به قدرت و ساختار دفاعی رسیده‌اند که به سادگی گل نمی‌خورند. دوم آنکه تیم‌ها در زدن گل مشکل دارند. به نظر من مورد دوم درست است چرا که در بسیاری از بازی‌هایی که دیدم، بازیکنان موقعیت بالای 90 درصد گلزنی را از دست داده‌اند.


وی ادامه داد: دوران آمادگی جسمانی پیش از فصل در ایران دیر انجام می‌شود و تیم‌ها زمان کافی برای کارهای تاکتیکی را از دست می‌دهند، در نتیجه تمرین لازم برای زدن ضربه نهایی که گل را می‌سازد انجام نمی‌دهند. البته که باید بپذیریم در لیگ هجدهم، رقابت‌های لیگ با تعطیلی زیادی به واسطه جام ملت‌ها مواجه شد و فشردگی بازی‌ها برای اتمام پیش از پایان اردیبهشت، موجب شد تا تیم‌ها عملاً فرصت لازم برای پوشاندن ضعف‌های خودشان که یکی از آنها گلزنی بوده را نداشته باشند.


رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما باید ساختار فوتبالی‌مان را تا حدودی تغییر دهیم. برای رسیدن به گل باید زمان بیشتری بگذاریم و بازیکنان باید آموزش ببینند. اگر بسیاری معتقدند فوتبال ایران با کمبود تمام‌کننده مواجه است، به دلیل آن است که در گذشته بازیکنان در خیابان‌ها فوتبال را یاد می‌گرفتند و به صورت ژنتیک می‌آموختند چگونه گل بزنند. ما سال‌هاست از این مسیر دور شده‌ایم و به دلیل بسیاری مسائل، تمرین در زمین‌های فوتبال را با جدیت پیگیری نمی‌کنیم.


ماجدی افزود: برای رسیدن به گل در فوتبال، باید به صورت تخصصی کار کنیم. در فوتبال ما بازیکنان بیشتر در تمرینات به دنبال آن هستند تا در شرایطی باشند که برای تیم‌شان بازی کنند. نهایتاً از زمان اضافی‌شان در سالن‌های بدنسازی استفاده می‌کنند و کمتر بازیکنی را پیدا می‌کنید که وقت بگذارد و اختصاصی زدن ضربه در چارچوب را آزمایش کند. وقتی تمرین برای گلزنی به‌صورت مجزا انجام نمی‌شود، طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم که آمار گلزنی‌مان افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته