دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 15:06
نماینده مردم کنگان در مجلس:

پتروشیمی‌ها کیف پول آقازاده‌های آمریکا و کانادا رفته شده است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی، عسلویه را به گاو شیرده و پتروشیمی‌ها را نیز به کیف پول آقازاده‌های خارج رفته تشبیه کرد.
کد خبر : 384162

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سکینه الماسی در نشست علنی امروز مجلس اسلامی در نطق میان‌دستور اظهار کرد: آقای رئیس جمهور بدانید که امروز عسلویه گاو شیرده و پتروشیمی‌های آن نیز به کیف پول آقازاده‌ها تبدیل شده است.


وی خطاب به رئیس جمهور افزود: متأسفانه آلاینده‌های شیمیایی امروز در عسلویه فقط به خاطر رانت‌های چند صد میلیاردی آقازاده‌ها که سر از کانادا و آمریکا در می‌آورند جان مردم عسلویه را می‌گیرد، در صورتی که رئیس جمهور به مردم بوشهر قول داد تا کمیته بررسی آلاینده‌های عسلویه را پیگیری کند اما متأسفانه عوارض آلایندگی‌ها و همان مبلغی که به عسلویه تعلق داشت، امروز به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر اختصاص می‌یابد.


این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای رئیس جمهور، در دیزی باز است، بقیه‌اش پس چه؟ متأسفانه ریه‌های مردم عسلویه زیر فلز و سرب است و این عوارض آلایندگی که حق آنهاست به آنها داده نمی‌شود.


الماسی یادآور شد: به جز این موارد، بسیاری از جوانان و کارکنان بومی عسلویه نیز بلاتکلیف هستند به‌طوری که چیزی در حدود 450 نفر از جوانان بوشهری شاغل در پارس جنوبی ماه‌هاست در بلاتکلیفی شغلی هستند.


نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه تصمیم تخصصی برای مردم بوشهر گرفته نشده و شاهد تجمعات هر روز کارکنان بلاتکلیف این واحدها هستیم که قطعاً زیبنده کشور نیست.


انتهای پیام/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته