دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 14:29
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

باید به نقطه‌نظرات کارشناسان در برجام توجه می‌شد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر بررسی برجام علی‌رغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب، اصلاً دولت به نقطه‌نظرات مخالفان و کارشناسان توجه نکرد.
کد خبر : 384107

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره غفلت مسئولان از هشدارها و شروط رهبر معظم انقلاب اسلامی در تصویب و امضای برجام اظهار کرد: موضوع برجام با انتخابات ریاست جمهوری 1396 همزمان شد و دولت به‌دلیل اینکه کارنامه درخشانی نداشت، سعی و تلاشش بر این بود که قبل از انتخابات، ماجرای برجام را تعیین تکلیف کند و در مسیر بررسی برجام علی‌رغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب، اصلاً دولت به نقطه‌نظرات مخالفان و کارشناسان توجه نکرد؛ لذا تصویب این توافق هسته‌ای تبعاتی را برای کشور به همراه داشت و دارد.


وی ادامه داد: متأسفانه در زمان مذاکره، تضمین‌های لازم از سوی غربی‌ها دریافت نشد و همین اعتماد بی‌حد و حساب به طرف غربی، منجر به تقدیم فعالیت‌ها و تلاشمان در حوزه هسته‌ای شد.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین به‌جای اینکه برای مسئولان، مسائل کشور در تصمیم‌‎گیری‌هایشان مهم باشد، موضوع پُست و جایگاه برای آن‌ها اهمیت داشته است؛ لذا نگاه‌های سیاسی برای اینکه قدرت و جایگاه افراد را تحکیم بخشد، آسیب‌های بسیاری را به کشور وارد کرده است و این نشان می‌دهد افرادی هستند که برای منافع خویش حاضر هستند مصلحت ملی و قواعد بازی دموکراسی را فدا کنند.


آصفری در پایان گفت: متأسفانه فضای سیاسی کشور آن‌قدر سیاسی شده است که به تمامی مسائل و موارد از روزنه سیاسی نگاه می‌کنیم و در این بین موضوعی به‌ نام مصلحت‌اندیشی و هم‌فکری کمرنگ می‌شود.


انتهای پیام/4079/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته