دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 12:35
معاون سازمان نظام پزشکی کشور:

امضای پزشکان الکترونیکی شد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از الکترونیکی شدن امضای پزشکان خبر داد و گفت: این اقدام از سوءاستفاده‌های احتمالی مهر و امضای پزشکان جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 384095
2706431.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، محمد جهانگیری در خصوص الکترونیکی شدن امضای پزشکان و کارت هوشمند نظام پزشکی، اظهار کرد: برای اینکه یک سند الکترونیک بتواند ازلحاظ مالی و حقوقی مورد استناد قرارگرفته و در امور مالی مؤسسات و سازمان‌های بیمه‌گر یا مراجع قضایی استفاده شود، نیاز است که استناد‌پذیر شود.


وی با بیان اینکه استنادپذیر شدن سندهای الکترونیک، با امضای دیجیتال امکان‌پذیر است، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی، از پنج سال قبل، نسبت به ایجاد امکان امضای الکترونیک و صدور کارت هوشمند نظام پزشکی برای پزشکان اقدام کرده و این موضوع را با همکاری وزارت بهداشت، قوه قضائیه و سازمان توسعه تجارت الکترونیک، پیش برده و پیاده‌سازی کرده است.


معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: زمانی که بحث کارت هوشمند و امضای الکترونیک، در سازمان نظام پزشکی به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسید، مقرر شد، سازمان نظام پزشکی کشور، از سال 98، فقط کارت عضویت هوشمند نظام پزشکی را که قابلیت امضای الکترونیک برای پزشکان دارد، صادر کند.


جهانگیری ادامه داد: هر پزشکی که در بستر الکترونیک خدمت ارائه می‌دهد، باید کارت عضویت هوشمند را دریافت کند تا سند یا نسخه الکترونیکی که تجویز می‌کند، مورد قبول واقع شود.


وی با بیان اینکه متولی این امر سازمان نظام پزشکی کشور است، خاطرنشان کرد: در این راستا، سامانه‌ای ایجادشده است تا اعضای جامعه پزشکی با ورود به سامانه نظام پزشکی، در قسمت امضای الکترونیک درخواست خود را ثبت کنند. پس از مطابقت اطلاعات، کارت هوشمند صادرشده و به‌ نظام پزشکی مربوطه در هر شهرستانی ارسال و تحویل داده می‌شود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: کارت هوشمند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته