دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 12:18
در کتاب دشمن شدید بررسی شد؛

نقش یهود و جریان نفاق در حکومت امام علی (ع)

دفتر دوم از مجموعه کتاب دشمن شدید (جریان‌شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود) توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
کد خبر : 384059
دشمن شدید2.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بررسی تاریخ صدر اسلام با هدف رسیدن به واقعیت‌ها و عبرت‌گیری و پرهیز از لغزشگاه‌ها و بهره بردن از فرصت‌ها امری ضروری است. اینکه پس از پیامبر، چرا و چگونه حاکمیت از علی ابن‌ابی‌طالب (ع) دریغ و در اختیار دیگران قرار گرفته است. سؤالی است که یافتن پاسخ آن می‌توان برای امروز و مسلمان‌ها در مقابله با تهاجم‌های پیچیده و فتنه‌گرانه دشمن چراغ راه بوده و از آن بهره‌مند شوند.


کتاب دشمن شدید، دومین دفتر از این مجموعه کتاب است که با پژوهشی عمیق در دشمن‌شناسی تاریخی به پرسش‌های این‌چنینی با رویکرد تاریخ بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل پاسخ می‌دهد.


دشمن شدید (دفتر دوم) در ادامه یهودشناسی دفتر اول به واکاوی حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و نقش یهود در تحریف اسلام را نمایان می‌سازد. در ادامه نویسنده به چالش‌های حضرت علی (ع) در حکومتش و نقش یهود در انتقال قدرت‌ها پرداخته و با استنادات محکم تاریخی به اثبات این موضوع می‌پردازد.


در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «جریان حاکم، با غصب ولایت به این هدف خود دست یافته بودند؛ ولی حلقه پایانی این نقشه ناتمام بود...
باید علی (ع) کاملاً از صحنه حذف می‌شد؛ بنابراین تصمیم گرفتند ایشان را در نماز به شهادت برسانند. زیرا همانگونه که در زمان رسول الله (ص) شخص رسول اکرم بالاترین تهدید برای آنان به شمار می‌آمد، پس از ایشان، این خطر از ناحیه علی متوجه آنها بود؛ چرا که او می‌توانست افشاگر و همچنین خنثی‌کننده طرح‌های آنان باشد، بنابراین می‌بایست ترور فیزیکی و نیز شخصیتی علی را در دستور کار خود قرار دهند».


کتاب دشمن شدید (دفتر دوم) در قطع رقعی و به کوشش حجت‌الاسلام مهدی طائب و با قیمت پشت جلد ۲۲۰۰۰ تومان، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته