دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 14:39
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مطرح کرد:

7 هزار میلیارد تومان هزینه بازسازی مجموعه ورزشی شهید شیرودی/ افتتاح ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال 95

مصطفی مدبر گفت: بعد از تصویب طرح بازسازی مجموعه ورزشی شیرودی در کمیسیون ماده 5 کار اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.
کد خبر : 38401

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، نشست مطبوعاتی مدیر عامل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی کشور با موضوع نوسازی و بهسازی مجموعه ورزشی شیرودی امروز در ساختمان مدیریت این مجموعه ورزشی برگزار شد. در ابتدای مراسم، مهندس مدبر تاریخچه ای از مجموعه شیرودی ارائه کرد. وی گفت: «استارت ساخت مجموعه ورزشی شیرودی از سال 1306 زده شد و در سال 1317به بهره‌برداری رسیدو یک سال پس از آن نیز میزبانی اولین مسابقه بین‌المللی را عهده‌دار شد. با توجه به قدمت بالای ورزشگاه برآن شدیم که آن را بازسازی و نوسازی کنیم تا از فرصت‌های زیادی که در این مجموعه ورزشی وجود دارد استفاده ببریم. »


مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره کلیات طرح اولیه بازسازی این مجموعه قدیمی گفت:« بافت فرسوده ورزشگاه شیرودی، کمبود فضای ورزشی ، دسترسیهای نامناسب برای استفاده از این مجموعه، کمبود فضای پارکینگ برای ورزشکاران، نبود فضای لازم برای تجهیز لوازم و امکانات ورزشی و کمبود فضای سبز از جمله مواردی بود که ما را بر آن برداشت تا طرح جامعی برای بازسازی این مجموعه در نظر بگیریم.»


وی اهداف طرح نوسازی ورزشگاه شیرودی را چنین بیان کرد:«یکی از اهداف ما این است که بتوانیم فضای ورزشی را حداقل به 3 برابر افزایش دهیم. همچنین قصد داریم حداقل 12 هزار پارکینگ در طرح جدید تامین شود. بازسازی زمین چمن و ترمیم سکوها یکی دیگر از اهداف ما است. خاطرات مختلفی از ورزشگاه شیرودی وجود دارد که می‌خواهیم با بازسازی ورزشگاه همچنان آنها را حفظ کنیم. حفظ و ترمیم استخرهای موجود بویژه استخر قهرمانی 9 دی، احداث فضای سبز در طبقات به میزان 50 هزار متر مربع، ایجاد مجموعه تخصصی تامین لوازم ورزشی، ساماندهی فضاهای اداری موجود، تامین فضای موردنیاز ورزش کشور از جمله ساخت هتل و خدمت پزشکی و تامین دسترسی ورزشکاران از مترو به مجموعه از دیگر اهداف موردنظر ما است.همچنین برنامه ابتدایی ما برای ظرفیت ورزشگاه 25 هزار نفر بود که با مخالفت سازمان تامین استان مواجه شد و در حال حاضر امیدواریم ظرفیت ورزشگاه حدود 5 تا 10 هزار باشد. »


مدیر عامل شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی در خصوص شکل جدید و بودجه بازسازی ورزشگاه شیرودی ابراز داشت:«برای آغاز و اجرای این پروژه به طور حتم روی کمک شهرداری و وزارت راه و شهرسازی حساب باز‌کرده‌ایم در حال حاضر طرح در کمیسیون ماده 5 روند اداری خود را طی می کند و بعد از تصویب این طرح فاز اجرایی پروژه آغاز می شود.»


وی ادامه داد:« برای تکمیل این پروژه رقمی بیش از هفت هزار میلیارد تومان برآورد شده است البته در این زمینه شهرداری نیز کمک های لازمی را نسبت به اجرای این طرح داشته و دارد.البته از کمک طراحان برتر کشور در طراحی این پروژه کمک می گیریم و بهترین طرح را اجرا می کنیم و با توجه به طرح جدید میزان دقیق بودجه مشخص می شود. این پروژه با توجه به مبلغ بالای بودجه تعیین شده مجبوریم تا این طرح را به بخش خصوصی واگذار کنیم.»


مدیر عامل شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان چه زمانی آماده می شود گفت:«پایان سال 1393 تفاهم نامهای میان ما و شرکت فولاد اصفهان امضا شد مبنی بر اینکه ما مجموعه را به مدت 20 سال در اختیار شرکت فولاد قرار دهیم و فولاد هم تکمیل این طرح 30 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت،اما بعد از 2 ماه شرکت فولاد از اینکار منصرف شد ما بر همین اساس یک بار دیگر مناقصه برگزار کردیم که همان پیمانکار قبلی در آن برنده شد. استارت دوباره کار از ابتدای سال 94 زده شده و کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود، امیدوارم تا پایان سال بتوانیم سازه فلزی طبقه دوم را تمام کنیم. ما یک ماه از زمان‌بندهی در نظر گرفته شده عقب بودیم که در حال جبران این مسئله هستیم. فکر می‌کنم در بهمن‌ماه سازه بالایی ورزشگاه تمام شود وانشاءالله که تا پایان امسال شاهد اتمام عملیات عمرانی خواهیم بود. با توجه به زمان مناسب کاشت چمن، فکر می‌کنم در سال آینده بهره‌برداری کامل از مجموعه صورت بگیرد. شرکت فولاد تاکنون 5 میلیارد تومان به ما کمک کرده که امیدواریم این رقم تا پایان سال 94 به 12 میلیارد تومان برسد تا ما نیز بدون مشکل بودجه‌ای کار را جلو ببریم..»


وی همچنین در خصوص صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی بیان کرد:«صندلی گذاری ورزشگاه آزادی در برنامه ما بود و با توجه به نامه AFC مبنی بر صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی ما در این کار مصمم تر شدیم. فعلا در حال پاکسازی قسمت بتونی طبقه دوم هستیم و بعد از بتونی و تثبیت بتون مرحله صندلی گذاشتن شروع می شود.تاکنون هیچ مبلغی از سازمان لیگ مبنی بر این طرح دریافت نکردیم و چه خوب بود سازمان لیگ هم درآمدهای خود در ورزشگاه آزادی برای صندلی گذاری این ورزشگاه کمک می کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب