دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 01:58

۳ فراکسیون مجلس فهرست انتخابات هیئت رئیسه خود را نهایی کردند

۳ فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی پس از ساعت‌ها تشکیل جلسه فهرست انتخابات هیئت رئیسه خود را نهایی کردند.
کد خبر : 383893
636679492971249565.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه گروه سیاسی خبرگزاری آنا، چهارمین اجلاسیه انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پنجم خرداد برگزار می‌شود. سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با برگزاری جلسات ویژه فهرست خود برای حضور در این انتخابات را نهایی کردند.


براین اساس فهرست فراکسیون مستقلین ولایی به ریاست علی لاریجانی بسته شد و غلامرضا کاتب، رسول خضری و سمیه محمودی برای جایگاه دبیری معرفی شدند. همچنین مستقلین ولایی بهروز نعمتی و محمد آشوری تازیانی را به عنوان کارپرداز در فهرست خود قرار دادند. این فراکسیون گزینه‌ای برای جایگاه نایب رئیسی مجلس در نظر نگرفته است.


فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در آخرین ساعات فهرست خود را برای انتخابات هیئت رئیسه نهایی کرد. اعضای این فراکسیون در مجمع عمومی تصمیم گرفتند کاندیدایی برای کرسی ریاست نداشته باشند، اما عبدالرضا مصری و حسین فرهنگی را برای پست نایب رئیسی معرفی کردند.


اعضای این فراکسیون با اتفاق نظر احمد امیرآبادی‌فراهانی و اکبر رنجبرزاده و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به‌عنوان دبیر و اسدالله عباسی را در جایگاه کارپرداز در فهرست قرار دادند.


فهرست امیدی‌های مجلس، همچنان محمدرضا عارف را سرلیست خود دارد و مسعود پزشکیان و علی مطهری در جایگاه نایبان رئیس ابقا شدند. همچنین محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، رضا کریمی و بهروز بنیادی،  برای تصاحب پست دبیری هیئت رئیسه در فهرست فراکسیون امید قرار گرفتند.


براساس تصمیم اصلاح‌طلبان مجلس، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، مهدی مقدسی به عنوان کاندیدای کارپردازی معرفی شدند.


این انتخابات برای یک سال باقی‌مانده از عمر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی متصدیان کرسی ریاست مجلس و هیئت رئیسه را مشخص می‌کند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته