دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 14:19

کارکنان واحد بوشهر با قانون کار و تأمین اجتماعی آشنا می‌شوند

مدیر اداری واحد بوشهر با تأکید بر اینکه یکی از ارکان اصلی در مدیریت، نیروی انسانی است، گفت: هر مدیر، شرکت یا سازمان ناگزیر است با بکارگیری نیروی انسانی، اهداف سازمانی خود را محقق کند.
کد خبر : 38387

یعقوب علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با قانون کار و تأمین اجتماعی با حضور تعداد 50 بیش نفر از کارکنان واحد بوشهر به مدت 25 ساعت آموزشی معادل نیم واحد درسی در واحد بوشهر در حال برگزاری است.


مدیر اداری واحد بوشهر ادامه داد: بکارگیری و تعامل با نیروی انسانی یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های فعالیت مدیران است و در این بین علاوه بر تمام تلاش‌های لازم از سوی مدیریت برای بهبود روابط انسانی در محیط کار، تعریف رابطه رسمی بین نیروی انسانی و سازمان مهمترین خواسته طرفین است که در چارچوب قانون کار شکل می‌گیرد.


علیپور خاطرنشان کرد: شناخت کافی از قانون کار و آثار و تعهدات آن موجب می‌شود، مدیران و شرکت‌ها روابط خود با نیروی انسانی را به گونه‌ای تنظیم کنند که هم پاسخگوی نیازمندی‌ها و تعهدات نیروی انسانی باشند و هم رضایت نیروی انسانی و بهره‌وری مستمر و سوددهی پایدار را برای سازمان خود تضمین کنند.


مدیر اداری واحد بوشهر با بیان اینکه قواعد حقوقی در کنار قواعد اخلاقی، سنت‌ها و هنجارهای اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: قانون کار حاکم بر روابط کارکنان و مسئولین بوده و هدف آن صیانت از نیروی کار ، تنظیم روابط کار و امور رفاهی نیروی کار است.


علیپور تصریح کرد: تأمین آرامش فکری پرسنل سازمانی و امید به تضمین مزایای در آینده شرایط را برای بهره‌وری کارکنان ، صنعت و در نهایت رشد اقتصادی را فراهم می‌سازد.


مدیر اداری واحد بوشهر با تأکید بر اینکه تمامی افراد شاغل در نهادهای دولتی و غیردولتی باید با قوانین کار آشنا شوند، گفت: بنا به ضرورت آگاهی کامل کارکنان از قوانین کار ، دفتر مطالعات نیروی انسانی واحد بوشهر اقدام به برگزاری این کلاس نموده است.


علیپور اظهار کرد: شرکت کنندگان با کلیات، ساختار، محتوا، مقررات، نهادهای مجری قوانین، حق و حقوق خود، مقررات بازنشستگی، ضوابط استخدام و ترک کار، بندهای موجود در قراردادهای کاری، ضمانت اجرایی مجازات های قانونی و تعهدات و نکات قانون کار آشنا می‌شوند.


وی ادامه داد: شرکت کنندگان با طرح پرسش‌ها، ابهامات و مشکلات و مسائل خود در رابطه با قانون کار، مدرس راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌نماید و از این طریق شرکت کنندگان علاوه بر نکات مورد نظر خود، با نظرات دیگر شرکت کنندگان آشنا شده و راهکارهای لازم را با جزئیات بیشتر از سوی مدرس دوره دریافت می‌کنند.


علیپور افزود: مربی این دوره شیخیانی از استادان برجسته استان و کارشناس مسائل اداره کار شهرستان بوشهر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته