دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1398 - 15:17
شمارش معکوس آغاز شد؛

۳۹ روز تا بزرگترین اجتماع ورزشی دانشجویان جهان

۳۹ روز به بزرگترین رویداد ورزشی دانشجویان، یونیورسیاد باقی مانده است.
کد خبر : 383827
636828905509272324_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ۳۹ روز به بزرگترین رویداد ورزشی دانشجویان، یونیورسیاد باقی مانده است. سی‌امین یونیورسیاد تابستانی ۲۰۱۹ به میزبانی ناپل ایتالیا با حضور 9 هزار دانشجو ورزشکار و هیئت اعزامی از ۱۲۸ کشور جهان برگزار می‌شود. ایتالیا پس از ۲۲ سال میزبانی مسابقات دانشجویان جهان را عهده‌دار شده است. این رویداد پس از بازی‌های المپیک، بزرگ‌ترین اجتماع ورزشی جهان محسوب می‌شود.


به گفته علیرضا مرادی مدیر روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در نهایت ۴۱ ورزشکار در چهار رشته ورزشی تکواندو، تیراندازی، والیبال و تیر و کمان عازم این مسابقات خواهند شد.


لازم به ذکر است که سی‌امین بونیورسیاد در ۱۸ رشته‌رشته دائمی (دوومیدانی، بسکتبال، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، جودو، شنا، تکواندو، واترپلو، تنیس روی میز، والیبال، تنیس، شیرجه و ژیمناستیک ریتمیک، تیراندازی با کمان) و سه رشته انتخابی (راگبی هفت‌نفره، قایقرانی بادبانی و تیراندازی) برگزار می‌شود که درمجموع 222 مدال در طول رقابت‌ها سی‌امین یونیورسیاد توزیع می‌شود.


لازم به ذکر است رشته تیراندازی با کمان از این دوره به‌عنوان رشته ثابت به رشته‌های یونیورسیاد اضافه‌شده است. همچنین طبق قوانین و مقررات فدراسیون جهانی دانشجویان فیزو افرادی که مدعی حضور در مسابقات دانشجویان جهان هستند باید زیر 25 سال سن داشته باشد.


منحصربه‌فرد بودن شعار یونیورسیاد 2019 ایتالیا


«منحصربه‌فرد بودن» (TO be Unique) شعار سی‌امین یونیورسیاد دانشجویان جهان انتخاب شد. مسئولان برگزاری رقابت‌ها در مورد دلیل انتخاب این شعار منحصربه‌فرد بودن ناپل و تاریخ آن که باعث غرور مردم این شهر شده است را اعلام کرده‌اند. همچنین این شهر دارای فرهنگی کهن است و از طرف یونسکو به اسم شهر «خورشید و دریا» و به‌عنوان میراث جهانی شناخته‌شده است.


آغاز فروش بلیت سی‌امین یونیورسیاد از آخر ماه جاری


فروش بلیت‌های مسابقات یونیورسیاد از اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود. قیمت بلیت افتتاحیه مسابقات سی‌امین یونیورسیاد، 16.75 دلار است که این مبلغ برای افراد زیر 18 و افراد بالای 65 سال مبلغ بلیت 5.58 دلار اعلام‌شده است. قیمت بلیت در مرحله مقدماتی 3.35 دلار است که کودکان هزینه‌ای برای آن نمی‌پردازند. گران‌ترین بلیت در رشته‌های انفرادی مربوط به فینال (5.58 دلار) است. بلیت‌های پکیج خانوادگی 15.63 دلار است. ورود به مراسم اختتامیه رایگان است.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته