مؤسسات آموزش عالی نقشی در توسعه مهارتهای عمومی ندارند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است بخش عظیمی از توسعه مهارتهای ریاضی و ادبی افراد بر عهده مدرسههاست.
با وجود اینکه دانشگاهها در سراسر جهان تحت فشار هستند تا تقاضای بازار کار را برطرف کنند و نیروی انسانی با مهارت حل مسئله و باسواد تربیت کنند؛ اما نتایج یک تحقیق جدید نشان میدهد که آموزش عالی نقشی در پرورش این ویژگیها در دانشجویان ندارد.
مطالعات دانشمندان استرالیایی حاکی از آن است که فرد بخش بزرگی از مهارتهای عمومی را در مدرسه میآموزد و دانشگاه نقش ناچیزی در توسعه آن ایفا میکند.
بخشی از سازمان همکاریهای اقتصادی و برنامه توسعه، توانایی ریاضی و خواندن نوجوانان 15 ساله و بخش دیگری توانایی و مهارت افراد بالغ را ارزیابی میکند.
دانشمندان استرالیایی با مقایسه نتایج افراد بالغ و نوجوانان 15 ساله از 31 کشور جهان به این نتیجه رسیدند که توسعه مهارتهای عمومی در دانشگاه اتفاق نمیافتد. نتایج مطالعه جدید نشان میدهد که مدرسه نقش حائز اهمیتی در توسعه مهارتهای عمومی فرد دارد.
انتهای پیام/4107/4021/پ
انتهای پیام/