دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

از بیانات رهبر انقلاب تا افتخارات جلیلی در مذاکرات

در حالی که در دوره مسوولیت سعید جلیلی بر مذاکرات هسته‌ای، نقد مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده به دلیل عواقب سخت آن، چندان در رسانه‌ها امکان‌پذیر نبود، اکنون بعد از پیروزی‌های دیپلماتیک دولت و حصول توافق، سعید جلیلی به یکی از محورهای نقد توافق تبدیل شده است.
کد خبر : 38375

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، البته نقدهای جلیلی بر توافق انواع پاسخ‌ها را از سوی مقامات رسمی و تحلیلگران یافته، اما یکی از این پاسخ‌ها با توجه به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.


آرمان امیری در صفحه شخصی خود نوشت:


شبکه خبر فیلم کامل نشست کمیسیون برجام در مجلس را پخش می‌کند. سعید جلیلی، به انواع و اقسام روش‌های خودش یک موضوع را بارها و بارها تکرار می‌کند و به عنوان یک افتخار و پیروزی در جریان مذاکرات تیم خودش از آن یاد می‌کند. تاکید مداوم ایشان این است که درخواست طرف غربی این بود که فقط در سه محور هسته‌ای مذاکره کنیم. ما پیشنهادی دادیم که این سه محور هسته‌ای را به ۵ محور افزایش داد و مسایل سیاسی/امنیتی، از جمله امنیت دریایی، قاچاق مواد مخدر، امنیت خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و از همه مهم‌تر مساله بحرین و سوریه به مذاکرات افزوده شد. آقای جلیلی اصرار زیادی دارد که اضافه کردن این محورها به مذاکرات هسته‌ای از پیروزی‌های تیم ایشان به حساب می‌آید. تاریخ جلسه ۹۴/۰۶/۱۰ است.


آیت‌الله خامنه‌ای در جریان سخنرانی همین دو روز پیش خود تاکید کرد: «ما فقط در قضیّه‌ی هسته‌ای به دلایل مشخّصی که مکرّر هم این دلایل را ذکر کرده‌ایم، موافقت کردیم بروند مذاکره کنند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته