دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1398 - 16:11

لیبرمن دوباره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌شود

در پی توافق نتانیاهو و لیبرمن بر سر کلیات نحوه مقابله با گروه‌های مقاومت، احتمال می‌رود که وی دوباره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شود.
کد خبر : 383544
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یدیعوت آحرونوت، انتظار می‌رود که وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی دوباره به این مسند بازگردد.


لیبرمن سال گذشته به دلیل آنچه وی اهمال نتانیاهو در برابر حماس می‌خواند، استعفا کرد. وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی معتقد بود که انفعال نخست‌وزیر باعث ادامه حمله به سرزمین‌های اشغالی از سوی غزه شده و خواستار شدت عمل بیشتر در برابر گروه‌های جهادی شده بود.


یک منبع ناشناس که بر روند گفتگوها میان نتانیاهو و لیبرمن واقف است گفت که دو طرف بر دستورالعمل‌های جدید در خصوص گروه‌های مقاومت به توافق دست پیدا کرده‌اند.


هفته گذشته، مهلت گفتگوها بین نتانیاهو و لیبرمن به پایان رسید و حزب «یسرائیل بیتنو» (حزب متبوع لیبرمن)‌ اعلام کرده بود که اگر مطالبات آن‌ها برای حضور در کابینه جدید برآورده نشود، «برای خدمت به اسرائیل از جایگاه حزب مخالف» آماده هستند.


شبکه 13 رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که لیبرمن با فرمانده ارتش این رژیم و مقامات شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) دیدار و گفتگو کرده که همین امر شائبه بازگشت وی به وزارت جنگ را تقویت کرده است.


به گزارش آنا، نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی خود، مهلت قانونی 28 روزه خود را از دست داد و رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به وی مهلت دو هفته دیگر مهلت تا بتواند با احزاب راست‌گرا به ائتلاف برسد که این مهلت نیز به پایان رسید.


این پنج حزب عبارت‌اند از یسرائیل بیتنو، شاس، ائتلاف احزاب راست‌گرا، کولانو، یهودت هتوراه و شاس.


با توجه به مواضع تند لیبرمن در خصوص گروه‌های فلسطینی، پیش‌بینی می‌شود که حضور وی در رأس وزارت جنگ، باعث تشدید درگیری‌ها بین مقاومت و تل‌آویو و تضعیف بیشتر امنیت پوشالی صهیونیست‌ها از ناحیه حملات گسترده‌تر گروه‌های جهادی فلسطین شود.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته