دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 11:42

حمایت ناتو از عملیات ترکیه علیه پ‌.ک.ک

فرمانده ستاد کل نیروهای ناتو گفت: ما باور داریم که همه حق دفاع مشروع در برابر تروریسم و گروه‌های تروریستی را داریم.
کد خبر : 38350

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورو نیوز، ژنرال «فیلپ بریدلاو» طی سخنانی در کمیته نظامی ناتو در استانبول اظهار داشت که ما در این زمینه(مبارزه با تروریسم) در کنار برادران ترکیه‌‌ای هستیم.


فرمانده ستادکل ناتو با اشاره به اینکه ناامنی در مرز ترکیه با عراق و سوریه عامل بحران کنونی است، اظهار داشت که این مشکلی برای ترکیه و آمریکا و همچنین روابط دو جانبه است که برای ناتو هم یک مشکل است.


وی ابراز امیدواری کرد که آنکارا همکاری خوبی با آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک برای هدف قرار دادن مواضع داعش در شمال سوریه داشته باشد.


این سخنان در شرایطی مطرح‌شده که طی یک ماه گذشته با پایان آتش‌بس میان دولت ترکیه و شبه نظامیان پ‌ک‌ک موج جدیدی از درگیری میان دو طرف در این کشور آغاز شده است.


رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در حملات ارتش ترکیه به شبه نظامیان 100 نفر از آنها کشته شده‌اند و همچنین 70 نفر از نظامیان ترکیه‌ای نیز طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.


در هفته گذشته پ‌ک‌ک طی دو حمله بیش از 30 نظامی ترکیه‌ای را کشت، دولت ترکیه هم در پاسخ به این حملات،‌ مناطقی از شمال عراق را به شدت بمباران کرد و حتی تعدادی از نیروهای زمینی ترکیه‌ای وارد این منطقه شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب