دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 11:19

ساخت ۵۴۱ مجتمع جدید خدماتی رفاهی در جاده‌‌ها

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های اصلی کشور موجود است گفت: موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع نیز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اخذ شده واکنون در مرحله استعلام و دریافت مجوز برای ساخت است.
کد خبر : 38335

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، بابک طالبی درباره احداث و سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راه‌های اصلی کشور افزود: علاوه بر ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی به بهره‌برداری رسیده و دریافت موافقت برای ۵۴۱ مجتمع دیگر، ۳۸۲ مجتمع جدید هم در جاده‌های کشور در حال ساخت است. که مجموع این مجتمع‌ها به ۱۴۶۸ واحد در ۸۴ هزار کیلومتر راه می‌رسد.


وی تصریح کرد: از ۳۸۲ مجتمع رفاهی در حال ساخت تعداد ۱۴۷ واحد تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۹۶ مجتمع از ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۷ مجتمع از ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۹ واحد از ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۳ واحد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که این ۲۳ واحد در مراحل پایانی ساخت و در مرحله بهره برداری قرار دارند.


طالبی ادامه داد: امسال بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتباری داخلی سازمان برای ایجاد رمپ‌های این مجتمع‌ها به سرمایه‌گذاران کمک شد.


مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه علاوه بر این ۶۴ میلیارد ریال برای تابلوهای راهنمای خدمات رفاهی و اجتماعی اختصاص یافت، عنوان کرد: این مجتمع‌ها مبلمان جاده‌ای هستند و اهمیت ویژه‌ای دارند از این جهت برای ساخت و نصب این تابلوها و رمپ‌های ورودی مجتمع‌ها در سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص منابع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته