۱۹/ اسفند /۱۴۰۳

هزینه ۹۳ میلیاردی کسب و کارها برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند رو به رشد تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی در سال جاری میلادی، ۹۳ میلیارد دلار در این حوزه هزینه شود.
تبلیغات-رسانه-اجتماعی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت hootsuite، حدود ۵۳ درصد کسب‌‌وکارهای تجاری در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات محصولاتشان می‌کنند و از روند رو به رشد این جریان پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۳ میلیارد دلار برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی هزینه شود.


براساس این گزارش ۷ و نیم میلیون شرکت تجاری به‌ترتیب در فیسبوک و اینستاگرام از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌کنند که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات با کلیک بر روی تبلیغاتی که بر روی سایت‌ها و یا برنامه‌های کاربردی موبایل است، به سایت تبلیغ‌دهنده منتقل می‌شوند و در ازای تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود به نمایش‌دهنده تبلیغاتشان هزینه پرداخت می‌کنند.


به‌عنوان مثال تعداد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که از تبلیغات یوتیوب برای معرفی محصولات و خدماتشان استفاده کرده‌اند، در دو سال گذشته دو برابر شده است.


در نمونه‌ای دیگر از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به رشد ۵۰ درصدی تبلیغات در شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اشاره کرد.


گفتنی است یکی از پردرآمدترین شبکه اجتماعی که از طریق تبلیغات درآمد سرشاری را به دست آورده فیسبوک است که تنها در سال ۲۰۱۸  از این راه درآمدی بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار داشته است.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

انتهای پیام/۴۱۰۵/پ


ارسال نظر