دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حکم انتظامی؛

مدیرکل جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی انتخاب شد

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در حکمی روح‌الله حسینی را به عنوان «مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل» منصوب کرد.
کد خبر : 383324
105403 (1).jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، حسین انتظامی در حکمی روح‌الله حسینی را به عنوان «مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل» منصوب کرد.


بنابراین گزارش، در بخشی از حکم رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری خطاب به حسینی آمده است: امید است با هماهنگی و همکاری مؤثر واحدهای تابعه سازمان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حرفه‌ای و صنفی در پیشبرد کلان برنامه‌های وزارت متبوع و برنامه جامع سازمان و هدایت و نظارت بر جشنواره‌ها و امور بین‌الملل موفق و مؤید باشید.
پیش از این، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حفظ سمت به عنوان سرپرست عهده‌دار این مسئولیت بودند.
روح‌الله حسینی دارای مدرک دکترای تخصصی ادبیات فرانسه با گرایش ادبیات تطبیقی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی گروه مطالعات اروپا در همین دانشگاه است. حسینی از مؤسسین و مدیرعامل مدرسه ملی سینمای ایران بود که اخیراً در سازمان امور سینمایی ادغام گردیده است.


از سوابق اجرایی روح‌الله حسینی می‌توان به مدیرکل دفتر مطالعات، دانش و مهارت‌های سینمایی، مدیرعامل و دبیر شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران، رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران، مدیرکل آموزش در بنیاد سعدی، مدیر بخش مطالعات فرانسه در دانشکده مطالعات جهان، عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه سال پژوهش سینمایی و دبیر هیئت تحریریه مجله فرانسوی زبان تهران اشاره کرد.


این استاد دانشگاه همچنین مقالات متعددی در زمینه هنر و ادبیات ایران و جهان در مجلات مختلف داخلی و خارجی به زبان‌های فارسی، فرانسوی و انگلیسی منتشر کرده است. در همین زمینه و در جشنواره بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران که در اوایل اردیبهشت سال جاری برگزار شد، از این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به عنوان مؤلف برتر حوزه بین‌الملل دانشگاه، تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته