3 هزار میلیارد تومان از طلبهایمان از دولت را تهاتر کردیم
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالحمید امامی در نشست خبری معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران که پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: از زمان ورود به شهرداری قرار را بر این گذاشتیم تا اعتماد عمومی مردم را جلب کنیم و در این خصوص رفتارهایی را متناسب با رویکردمان را ارائه دهیم.
وی عدم اعلام تخفیف برای پرداخت عوارض پایان سال را یکی از نمونههای این رویکرد عنوان کرد و گفت: با در پیش گرفتن روالهای مشخص میتوانیم رفتارهایمان را برای مردم قابل پیشبینی کنیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: ما در شهرداری راهکار عمدهای را در سیاستگذاریهای خود مدنظر قرار دادیم که بر اساس آن درآمدهای خود را افزایش داده و از سوی دیگر به منابع جدید فکر کنیم که با توجه به بررسیهای انجام شده بهدنبال فراهم کردن منابع پایدار هستیم.
امامی با بیان اینکه یکی از راههای تأمین درآمدها کاهش هزینهها است، گفت: یکی از اقداماتی که میتواند به صرف بهینه هزینهها منجر شود موضوع تاکسی اینترنتی در شهرداری است.
وی تصریح کرد: شهرداری برای انجام رفت و آمدهای کارمندان خود ۵ هزار خودروی سواری در اختیار دارد که به جز رفتوآمدهای آغاز و پایان روز فعالیت چندانی ندارند، لذا برای اینکه بتوانیم هزینههای غیرمتعارف را کاهش دهیم با همکاری فاوا سیستم نرمافزاری را طراحی کردیم تا از خودروهای اینترنتی برای سرویسهای کارمندان در سطح شهر استفاده کنیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص پیشگیری از هرگونه موازیکاری برای جلوگیری از هزینههای غیرضروری، از انضباط مالی بهعنوان یکی از سیاستهای اصلی این معاونت سخن به میان آورد و گفت: ما به دنبال آن هستیم تا در قالب یک شیوه مستقل متناسب با تخصیصهای موجود بر اساس بودجه عمل کنیم.
وی در ادامه به ارائه گزارش مالی این معاونت در سال گذشته پرداخت و گفت: ما در سال گذشته توانستیم مبالغ قابلتوجهی را پرداخت کنیم که بر این اساس ۱۳ میلیارد تومان هزینهکرد داشتیم که در ماههای آخر سال ۵۰۰ میلیارد تومان آن به پیمانکاران و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به دستگاهها پرداخت شد.
امامی ادامه داد: در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته که ۴ هزار میلیارد به آن دیون ، ۸ هزار میلیارد هزینه جاری و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به طرحهای عمرانی اختصاص یافته است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در عملکرد مالی سال گذشته ۱۰۶ درصد بودجه نقدی و ۵۴ درصد غیر نقدی محقق شده است و امیدواریم با افزایش هفت درصدی بودجه شهرداری تهران در سال جاری عملکرد بهتری را داشته باشیم.
وی در ادامه به موضوع بدهیهای دولت و مطالبات شهرداری اشاره کرد و گفت: با تعاملات مناسبی که صورت گرفته توانستیم ۳ هزار میلیارد از طلبهایمان را با دولت تهاتر کنیم.
امامی در ارتباط با بدهی به سیستم بانکی نیز گفت: در سال گذشته شهرداری تهران به واسطه بدهکاریهایی که به سیستم بانکی داشت امکان دریافت تسهیلات برایش وجود نداشت، لذا معاونت مالی در این رابطه توانست با تقسیط مناسب وامهای ارزی و تهاتر بخشی از آن، امکان استفاده شهرداری را از تسهیلات بانکی فراهم کند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاههای مختلف در آن نیز گفت: هدف از ایجاد چنین نمایشگاهی برطرف کردن رفت و آمد و شلوغیهای ناشی از آن بوده است، اما طرحهایی که با عجله انجام شود زیرساخت آن فراهم نمیشود.
امامی تصریح کرد: در حال حاضر زیرساختهای شهر آفتاب فراهم نیست و تنها دارای ۱۱ هزار متر فضای نمایشگاهی است که برای برگزاری نمایشگاهها مناسب نیست و با توجه به بحث تحریمها امکان فراهم کردن آن نیز وجود ندارد، لذا در تلاش هستیم تا از امکانات دولت در نمایشگاه سئول بهره برده و بتوانیم نمایشگاههای کوچک را در مرکز شهر و نمایشگاههای بزرگ و پر ترافیک را در شهر آفتاب برگزار کنیم.
وی در ادامه صحبت از املاک شهرداری که در اختیار سازمانها و افراد است سخن به میان آورد و گفت: مجموعه املاکی در اختیار سازمانها و افراد است که بعضاً مسئلهدار هستند و با توجه به لیستی که از املاک توسط شورا ارائه شده سازمان املاک بهدنبال تخلیه آنها است و تاکنون حدود ۸۰ ملک تخلیه و یا با بدهیها تهاتر شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص لزوم تجمیع واحدهای اداری شهرداری تهران در خیابان بهشت نیز اظهار کرد: یکی از سیاستهای ما کاهش رفت و آمد کارکنان و مدیران و جلوگیری از اتلاف وقت است که در این راستا ساختمان روزنامه اطلاعات به شهرداری تهران تحویل داده شده و بهدنبال آن هستیم که واحدهایی از شهرداری همچون معاونت شهرسازی را در آن مستقر کنیم.
امامی در ادامه در ارتباط با موضوع کارگزاریها نیز اظهار کرد: کارگزاریها وضعیت خوبی ندارند و ما در حالت ایده بهدنبال تعطیل کردن آنها هستیم و به همین منظور کارگروهی تشکیل شده تا تالار معاملات برای شهرداری تشکیل دهد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی نیز گفت: این موضوع به نوعی با مراودات بین بخشی قابل حل است و در این رابطه تنها اختلاف ما با سازمان تأمیناجتماعی بر سر میزان بدهیها است زیرا تأمین اجتماعی مدعی است ۵۶۰ میلیارد تومان طلب دارد و این در حالی است که بر اساس بررسیهای ما این میزان را ۲۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین چالشهای شهرداری تهران بدهی به پیمانکاران است زیرا مشکلات مالی شهرداری باعث میشود ارزش طلب این افراد با توجه به تورم کاهش یابد.
امامی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با انجام سلسله اقداماتی از جمله ماده ۱۰۰ منابع زودتر در دسترس قرار گیرد تا بتوانیم اعتماد پیمانکاران را جلب کنیم هرچند این اعتماد نسبی است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه به موضوع فروشگاه شهروند پرداخت و گفت: سیاست کلی شهرداری در شهروند این است که با ایجاد تسهیلات از یک سو باری را بر دوش مردم نگذاشته و از سوی دیگر هزینهای نیز برای شهرداری نداشته باشد.
وی در ارتباط با خبری که از سوی رسانهها در ارتباط با فروش برنج منتشر شد نیز گفت: این موضوع در حال پیگیری است اما با توجه به اینکه ما در شهروند به دنبال سود شخصی نیستیم نمیبایست بحث تقلب را مطرح کنیم البته اگر در بررسیها مشخص شود که مدیران این مجموعه تخلف کردهاند، قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/