دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاتم‌زاده در گفتگو با آنا:

طرح کارآفرینی مهارت‌بنیان در 180 مرکز آموزشی اجرا می‌شود

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: طرح کارآفرینی مهارت‌بنیان امسال در 180 مرکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تدبیر معاونت آموزش اجرا می‌شود.
کد خبر : 383224
Capture.JPG

علیرضا حاتم‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه طرح کارآفرینی مهارت‌بنیان امسال در 180 مرکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور با تدبیر معاونت آموزش اجرا می‌شود، گفت: شش هدف کلی را در اجرای این طرح دنبال می‌کنیم.


معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تشریح 6 هدف کلی مدنظر سازمان متبوعش، افزود:  تجاری‌سازی و تکمیل زنجیره خلق ارزش مبتنی بر مهارت‌های آموخته‌شده، توانمندسازی و افزایش خودباوری مهارت آموختگان و فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌استفاده مراکز ثابت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حمایت و تسهیل‌گری در ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک مهارت‌بنیان، تسهیل فرآیند کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مهارت‌آموختگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و ترویج و گسترش فرهنگ، دانش و مهارت کارآفرینی این 6 هدف را تشکیل می‌دهند.


معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین در خصوص شیوه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان گفت: این طرح در 6 گام، عملیاتی و اجرا می‌شود که گام اول، شناسایی مرکز، مربی، کارگاه‌های واجدالشرایط و گام دوم، اعلام فراخوان برای برگزاری رویداد استارت‌آپی در جهت شناسایی افراد و تیم‌های کاری دارای ایده و طرح در حوزه‌هایی که کارگاه‌های مربوطه شناسایی شده‌اند.


وی افزود: همچنین تعامل و ارتباط با سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سمن‌ها و کارآفرینان که می‌توانند به‌عنوان سرمایه‌گذاران و یا حامیان ایده‌ها و تیم‌های آموزشی به این طرح وارد شوند و زمینه حضور آن‌ها در زمان برگزاری رویداد را فراهم کنند.


حاتم‌زاده تأکید کرد: در گام سوم برگزاری رویداد استارت‌آپی به‌صورت متمرکز در مرکز استان و یا در صورت امکان در سطح مراکز و انتخاب تیم‌ها با حضور فعال حامیان و گام چهارم شرکت در دوره‌های آموزشی کسب‌وکار 1 و 2 (مجازی) و یا سایر دوره‌های موردنیاز برای منتخبین با تشخیص استان و طبق شرایط برگزیدگان مدنظر هست.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در گام پنجم، تنظیم و مبادله قرارداد برای ارائه خدمات فنی با نماینده تیم، ثبت‌نام در پورتال سازمان و در دوره مهارت ویژه اختصاصی تیم و آغاز طرح در کارگاه و در گام ششم صدور تأییدیه کارآفرین مهارت بنیان با تأیید مربی انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته