دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 10:05
در گفتگو با آنا عنوان شد؛

۳ پیشنهاد برای رونق تولید در استان یزد

عضو انجمن اقتصاددانان با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای را در اولویت قرار داد، خطاب به استاندار سه پیشنهاد برای رونق تولید در استان یزد ارائه داد.
کد خبر : 383151
شهر-یزد.jpg

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تأکید بر اینکه برای رونق تولید در استان یزد باید سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای را در اولویت قرار داد، اظهار کرد: به‌همین منظور سه راهکار به استاندار یزد برای رونق تولید پیشنهاد می‌شود.


وی افزود: در یک نگاه واقع‌بینانه برای رونق تولید استان یزد، حداقل در سال ۹۸ نمی‌توان حسابی روی سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خارجی‌ها باز کرد و تنها شانس ممکن تحرک بیشتر بخش خصوصی خواهد بود.


عضو انجمن اقتصاددانان ایران اظهار کرد: با در نظر گرفتن جمیع شرایط فعلی کلان کشور و استان یزد به‌منظور تحرک بخش خصوصی برای حفظ سطح تولید و اشتغال استان در سال ۹۸، بانک‌های استان را یک گلوگاه می‌دانم و در این راستا سه راهکار به استاندار یزد برای رونق تولید پیشنهاد می‌‌کنم.


تجهیز منابع مالی بانک‌های یزد


علوی‌راد در تشریح اول پیشنهاد خود گفت: تجهیز منابع مالی بانک‌های استان از طریق بازگرداندن تمام حساب‌های بانکی صنایع و معادن مستقر در استان یزد در بانک‌های خارج استان به بانک‌های داخل استان بدون ملاحظه‌کاری در بازه زمانی یک‌ماهه ضروری است.


وی در تشریح پیشنهاد دوم خود با تأکید بر اولویت‌گذاری همراه با قاعده‌مندی برای واحدهای تولیدی و خدماتی بخش خصوصی دریافت‌کننده اعتبارات از بانک‌های استان یزد بیان کرد: این مهم از طریق سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای بخش خصوصی (واحدهای فعال دارای تولید و اشتغال در سال ۹۸) در اولویت نخست دریافت اعتبارات بانکی استان قرار داده شود.


واحدهای تولیدی و خدماتی در اولویت‌ قرار گیرند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه ادامه داد: واحدهای تولیدی و خدماتی که با جمیع شرایط فعلی کشور، شانس و سهم بیشتری در حفظ تولید ناخالص داخلی و اشتغال استان در سال ۹۸ داشته باشند، در اولویت قرار گیرند.


علوی‌‌راد در تکمیل پیشنهاد دوم خود اظهار کرد: فقط واحدهای تولیدی و خدماتی که متعهد به توسعه فعالیت‌های خود از طریق سرمایه‌گذاری جدید تا پایان سال ۹۸ می‌شوند، قادر به دریافت اعتبارات بانکی باشند.


هدایت اعتبارات بانکی تا نقطه اصابت به هدف


عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان پیشنهاد سوم خود به استاندار یزد در راستای رونق تولید  در استان یزد گفت: هدایت اعتبارات بانکی استان تا نقطه اصابت به هدف از طریق استقرار مکانیزمی غیرقابل انحراف با قابلیت مانیتورینگ لحظه‌ای برای هدایت اعتبارات بانکی تا نقطه اصابت به هدف در استان لازم است.


وی خاطرنشان کرد: در کنار همه این موارد، تیم اقتصادی دولت در استان لازم است آن دسته از موانع تسریع در سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای توسط بخش خصوصی را که در سال ۹۸ قابل برطرف‌شدن هستند، شناسایی و اقدام به برطرف‌کردن آنها کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته