دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اشرفی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی موجب گسترش آموزش عالی در کشور شده است

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گسترش علم و دانش محور نخست خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 383119
BQ4K7639.jpg

اکبر اشرفی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در طول سالیان فعالیت خود در چند محور خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کرده است.


وی افزود: گسترش علم و دانش محور نخست خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است. در اویل دهه 60 که دانشگاه‌های دولتی با محدودیت‌های ظرفیتی مواجه بودند این دانشگاه آزاد اسلامی بود که به کمک آموزش عالی کشور آمد و تقاضای تحصیل در مقاطع دانشگاهی را پاسخ داد.


رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حوزه پژوهشی نیز دانشگاه آزاد اسلامی با انتشارات کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و مجلات علمی معتبر گام ارزشمندی برداشته و در سالیان اخیر تا حد قابل‌قبولی به سمت مسئله‌محوری حرکت کرده است. تعداد مجلات علمی و پژوهشی و بین‌المللی دانشگاه رقم بسیار بالایی است که سهم مؤثری از پژوهش کشور را به عهده گرفته است.


اشرفی با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایرانی در نظام رتبه‌بندی جهانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است که اتکایی به سرمایه‌های دولتی و پول نفت ندارد و بلکه در راستای اشتغال‌آفرینی و پرداخت مالیات نیز به کمک دولت رفته است.


وی تصریح کرد:در کشوری که اقتصاد آن متکی به نفت است، دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت مردم، قریب به 40 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد و به سرمایه‌های ملی دست‌اندازی نمی‌کند.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته